צבי גור, רוצח הילד אורון ירדן, מת הלילה (בין חמישי לשישי) בבית החולים אסף הרופא. גור, שהיה חולה אונקולוגי במצב סופני, פונה לפני מספר ימים לבית החולים אסף הרופא, לאחר שנרשמה הידרדרות במצבו.

גור היה האסיר הוותיק בשב”ס. מעל ל-40 שנה הוא יושב בכלא בגין הרצח האכזרי שביצע ב־8 ביוני 1980, אז חטף את הילד אורון ירדן מביתו בסביון ודרש כופר עבור שחרורו. בטרם אסף את הכסף שהמשטרה השאירה במקום שנקבע מראש, גור חנק למוות את ירדן וזרק את גופתו בשדה סמוך.גור נשפט למאסר עולם, ובשנת 1999 נקצב עונשו עד ל־2025.

לפני כשנה וחצי ביקש מוועדת השחרורים לשחררו לאחר ניכוי שני שליש ממאסרו, אך חזר בו בהמלצת יו”ר הוועדה. בהמשך ניסה גור, באמצעות פרקליטו, להשתחרר שוב בנסיבות רפואיות, על אף שהוועדה קבעה כי “שחרורו עלול לסכן את משפחת הקורבן, לנוכח מאפייני אישיותו והיותו של האסיר אדם חסר מצפון, מניפולטיבי ובלתי יציב”.

בכיר הפרקליטות לשעבר, דטד פורר, שוחח עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM והתייחס להתנגדותו לשחרור המוקדם של גור: "יש מעט מקרים בהם הטוב והרע כל כך מובהק, שהדברים שחור ולבן ולא איפשהו באמצע. ילד נרצח בגיל 8 בפרשה שכולם זוכרים, באכזריות ובלי רחמים, ומן הצד השני רוצח שיושב בבית הסוהר עד היום האחרון שנגזר עליו לא היה מגיע לו שחרור מוקדם. אין מחילה או חמלה שצריך לגלות כלפיהם. כבר לפני שנתיים הוא אמר שהוא תכף עומד למות, כך שגם בעניין האמינות היה סימן שאלה".

"איך הפרקליטות יכולה להטעות כשהיא מבקשת עוד מידע? המידע שאני קיבלתי זה שהוא הגיע לבי"ח מורדם ומונשם לאחר מכן התעורר ותקשר, הבוקר אפשר להיות שמח שאימו של אורון ירדן שעדיין בחיים לא צריכה בחייה לראות את רוצח בנה יוצא ממאסרו בשחרור מוקדם לפני תום התקופה שהוטלה עליו", הוסיף פורר.

"איזה אירועים משנת 1980 אתה זוכר? 1985? אחד האירועים זה את הרצח של הילד הזה, את הבריחה שלו מהכלא והחוק קובע שאירועי רצח, עבירות שיוצרות טראומה ציבורית ושיש להם תהודה ציבורית גדולה והשפיעו על הציבור כולו אז בכך יהיה כדי להוות שיקול נגד שחרור מוקדם ממאסר. זה המחוקק קבע. לא לרחם על אכזרים מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים", סיים פורר את דבריו.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm