נמשכים המאמצים לשקם את מערכות המחשוב בבית החולים הלל יפה שבחדרה, לאחר שמוקדם יותר השבוע נפגעו במתקפת סייבר על ידי קבוצת האקרים שדורשת כופר של 10 מיליון דולר. מנהל בית החולים מיקי דודקביץ התייחס הבוקר (שישי) למאצמים לתקן את את הנזק שנגרם ואמר: "צוותנו למודי אירועים רבי נפגעים, התמודדו ועדיין מתמודדים עם נגיף הקורונה, אך זהו אירוע בקנה מידה אחר". 

לדבריו של ד"ר דודקביץ, בית החולים עמד בהצלחה במבדקי האיכות בתחום אבטחת המידע במהלך השנים האחרונות. עוד אמר כי "המטופלים ורווחתם נמצאים בראש מעייננו ונעשה הכול בכדי שהטיפולים יינתנו באיכות מיטבית". לדבריו, נעשים כעת מאמצים לשחזר את המידע מן המערכות שנפגעו. "אנו תקווה שחלק מהיכולות יושבו בתחילת שבוע הבא בהדרגה, אך ייתכנו שינויים בהתאם לקצב ההתקדמות של הצוותים המקצועיים העוסקים בדבר ובכפוף לאילוצים שונים", אמר.  

מוקדם יותר היום, בריאיון ל-103FM, הבהיר מנהל בית החולים כי חרף הפגיעה שחוו מערכות המחשוב בבית החולים, הטיפול בחולים ממשיך להתקיים כרגיל: "כל מי שנמצא פה מקבל טיפול איכותי. זה לא פוגע באיכות הטיפול, אך יש לאירוע משמעות מאוד גדולה". באשר לדרישת התוקפים לקבל בתמורה למידע 10 מילין דולר, אמר ד"ר דודקביץ כי "כל נושא המו"מ לא במנדט בית החולים, אנחנו לא מתעסקים בו. אנחנו מתעסקים בטיפול בחולים".  

גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, התייחס לאירוע.בשיחה עם 103FM אמר כי נגרם נזק גדול למערכות המחשוב של בית החולים: "הפגיעה כרגע היא במידע שהיה בבית החולים, שאנחנו פועלים כדי לשחזר אותו, אבל לא נצליח כנראה לשחזר את כל כולו. הנזק הוא קיים והוא גדול. זו מלחמה לא פשוטה. התקיפות הולכות ונעשות יותר מתוחכמות".