חבר בפרלמנט הבריטי השייך למפלגה השמרנית, דיוויד אמס, נדקר היום (שישי) למוות, במהלך סבב פגישות עם בוחריו שערך בכנסייה בליי-און-סי. על פי רשת "סקיי ניוז", בן ה-69 נדקר על ידי אלמוני שנכח באירוע, ותקף אותו בדקירות סכין מספר פעמים.

כוחות הצלה העניקו לחבר הפרלמנט טיפול רפואי בזירת האירוע, אך נאלצו לקבוע את מותו בהמשך. כמו כן, על פי משטרת אסקס, המחוז אותו ייצג אמס, נעצר החשוד במעשה, גבר כבן 25, ולדבריהם אין חשודים נוספים במעשה. 

שר החוץ יאיר לפיד הביע את צערו לנוכח הרצח, ובחשבון הטוויטר שלו הוא צייץ באנגלית: "אנו שולחים את תנחומינו למשפחה, לחברים ולעמיתיו של אמס. הוא תמיד היה לצד הקהילה היהודית והיה חבר אמיתי של ישראל".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ספד לאמס, ותיאר אותו כ"איש ציבור טוב ועמית אהוב". הוא הוסיף: "אנו המומים וכואבים לנוכח האובדן של דיוויד שנרצח בכנסייה. הוא האמין במדינה ובעתידה".

בתוך כך, הדגל הלאומי מעל לבית ראש הממשלה ברחוב דאונינג, הורס לחצי התורן. זאת, כאות כבוד בשל מותו של חבר מפלגתו. אשת ראש הממשלה, קארי ג'ונסון, צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "הצטערתי לשמוע על מותו, הוא היה אדם אדיב וטוב. אוהב בעלי חיים וג'נטלמן אמיתי. זהו חוסר צדק, מחשבותיי עם אשתו וילדיו".

קודם לכן, ספדו לו נוספים, כמו מנהיג האופוזיציה, קיר סטארמר, שאמר: "אני מזועזע מהחדשות, חושב על דיוויד ובני משפחתו". מיכאל פבריקנט, עמיתו למפלגה של אמס, צייץ בתגובה: "דיוויד הוא בין האנשים האהובים והאכפתיים בפרלמנט, זה פשוט נורא".

זירת הרצח של דיוויד איימס, בריטניה (צילום: Reuters/Andrew Couldridge)
זירת הרצח של דיוויד איימס, בריטניה (צילום: Reuters/Andrew Couldridge)


ראש ממשלת בריטניה לשעבר, דיוויד קמרון, מסר תגובתו גם כן: "מאוד מדאיג לשמוע על כך. אני מתפלל לשלומו של דיוויד ולשלומם של בני משפחתו".

בשנת 2016, חברת הפרלמנט הבריטי מטעם מפלגת הלייבור, ג'ואן קוס, נדקרה גם היא ונורתה למוות בצפון אנגליה על ידי תומאס מייר. בעלה, ברנדון, התייחס למותו של אמס שהחזיר אותו לטרגדיה הפרטית שלו, וצייץ: "זה מחזיר אותי לעבר. הכאב, האובדן, אך גם אהבת הציבור. אני מקווה שנוכל לעשות את אותו הדבר עבור משפחתו של דיוויד".