המוזיקאי, הצ'לן, היוצר והמפיק המוזיקלי יובל מסנר הלך היום (שבת) לעולמו בגיל 56 לאחר מאבק במחלה קשה. מסנר, שניגן בשנים האחרונות בעיקר עם הזמר והמוזיקאי ערן צור, הורשע בעבר באונס קטינה ונידון לחצי שנת מאסר בפועל ולמאסר על תנאי של שנה.

מסנר נולד באוסלו שבנורווגיה, שם למד אביו רפואת שיניים. כשהיה בן 5 חזרה משפחתו לישראל. הוא גדל בפתח תקווה והחל לנגן בצ'לו בגיל 8.

כתלמיד בבית הספר "רימון" הקים מסנר ב-1986 את להקת "טאטו" ובמקביל הצטרף גם להרכבי ג'אז שונים. ב-1987 השתתף כנגן אורח באלבום "משינה 2" של להקת משינה. ב-1990 הקים ביחד עם דנה ברגר ודן תורן את להקת "בלאגן". מאז 1994 הוא מנגן בעיקר עם ערן צור, ובין היתר גם הלחין את מילותיו של צור לשירים "ערב ב' כסלו", "פתאום נהיה קיץ", "Rush time" ועוד.

ב-2004 הוציא מסנר את אלבום המופע "רביעיית מסנר" ביחד עם אלונה דניאל וערן צור. במשך השנים הוא הופיע לצד זמרות כמו דניאל, ירונה כספי, יסמין אבן וליאת שמאי ולצד זמרים כמו צור ותורן. ב-2008 חזר לבמות בתור פרונט-מן לצד שמאי במופע המסכם 20 שנות קריירה ובו שירים שהלחין לצור, יונה וולך, דויד אבידן, סיוון בסקין ועוד.

ביולי 1989 השקה מסנר קטינה באלכוהול, קשר אותה למיטתו ואנס אותה פעמיים. הוא הורשע באונס קטינה, ונידון לחצי שנת מאסר בפועל ולשנת מאסר על תנאי. פסק הדין עורר ביקורת בשל העונש הקל יחסית שנגזר עליו ולשונה של השופטת ויקטוריה אוסטרובסקי-כהן, שהרבתה לנזוף דווקא במתלוננת על התנהגותה.

ב-2008 השתתף מסנר כנגן צ'לו בפסטיבל אישה בחולון ובאותה השנה יצא במופע סולו שסיכם 20 שנה של פעילות מוזיקלית.

יובל מסנר (רביעי מימין) בהופעת האיחוד של להקת טאטו (צילום: רם סלע)
יובל מסנר (רביעי מימין) בהופעת האיחוד של להקת טאטו (צילום: רם סלע)

ב-2009 זכה בפרס קיפוד הזהב על הלחנת ההצגה "אדם זבי דם" בתיאטרון הסימטה. בנוסף הלחין את המוזיקה להצגה "טוב" באקדמיה לאמנויות המופע ולעוד מספר הצגות בתיאטראות פרינג' בתל אביב.

משנת 2010 חבר מסנר ב"אנסמבל תהילים". הוא חיבר את המוזיקה לסרטו העצמאי של אליאב לילטי "מעשייה אורבנית" שיצא ב-2012 וכן למאות הצגות תיאטרון, מופעי מחול וסדרות טלוויזיה.

בספטמבר 2018 התעוררה מחאה עקב השתתפותו של מסנר בהופעת האיחוד של להקת טאטו לצד ערן צור ואלונה דניאל על רקע הרשעתו באונס.