מדחת סאלח,  אסיר ביטחוני לשעבר שרבים מבני משפחתו מתגוררים במג'דל שאמס, חוסל במהלך סוף השבוע במוצב צבאי סמוך לעין אתינה. סאלח היה כלוא בשל עבירות ביטחוניות חמורת במשך 12 שנה בכלא הישראלי ושוחרר לפני יותר מ-20 שנה. לאחר שחררו עבר לסוריה, שם היה אחראי מטעם הממשלה על משרד הגולן. 

באל ג'זירה נטען כי הוא חוסל על ידי צלפים ישראלי בשעה שהיה סמוך לגבול, כלי תקשורת בסוריה, כמו גם אל- מיאדין בלבנון דיווחו גם הם על החיסול. בישראל לא מתייחסים לדיווחים הזרים, אך הידיעה גם לא הוכחשה. גם ללא התייחסות, ניתן להניח שפעולה מהסוג הזה לא תתרחש על רקע סגירת חשבונות והרקע שלו כאסיר בטחוני בישראל אינו רלוונטי או אקטואלי לנסיבות האירוע.

בישראל פועלים בשנים האחרונות כנגד תשתית טרור הפועלת לאורך הגבול, אשר מנוהלת וממומנת על ידי חיזבאללה, כאשר בשטח עיקר הפעילים הם דרוזים מהישובים הסמוכים לגדר בין רמת הגולן לישראל או תושבים סורים מקומיים שכירי חרב.

איראן וחיזבאללה כל אחת בערוץ נפרד משלה מקדמת בשנים האחרונות תשתיות טרור מקומיות. נראה כי במקרה המדובר מדחת סאלח ככל הידוע פעל יותר בחסות האיראנים אשר כל גורם אחר.

לתשתית הטרור הפועלות באזור הגולן מיחסת ישראל גם ניהול קשרים בחסות הצבא הסורי, תוך ניצול התשתיות והיחידות הסוריות הפועלו לאורך הגבול על מנת לאסוף מודיעין על כוחות צה"ל, הפועלים לאורך הגבול ולהכין את הקרקע לביצוע פיגועים כנגד הכוחות.

ברוב המקרים בהם מיוחסת לצה"ל תקיפה בחזית רמת הגולן, מדובר בתקיפת תשתיות צבאיות שנמצאות במוצבים הסורים לאורך הגבול, אך בישראל סבורים כי תשתיות הטרור עושות בהן שימוש בחסות הצבא הסורי. לעיתים, ובעיקר בשנים האחרונות ביצע צה"ל גם פעולות אגרסיביות יותר בהם חיסל פעילים בתשתיות הטרור המדוברות, אבל במקרים אלו סיבת הפעולה קשורה בדרך כלל לסיכול של כוונות טרור מידיות שמסכנות את לוחמי צה"ל. 

לכן בהקשר הרחב סביר להניח שהפעולה הזו, אם ישראל עומדת מאחוריה, קשורה מטרתה לסכל טרור, כאשר הפגיעה המאוד מדויקת באמצעות צלפים מעידה על כך שמי שחיסל את מדחת סאלח ידע בדיוק את מי הוא מחסל ומדוע.