מחקר חדש: תזונה מזינה, העשירה בפירות וירקות, מועילה לבריאות הנפש של ילדים. כך טענו לאחרונה חוקרים מאוניברסיטת מזרח־אנגליה.

לשם כך, צוות המחקר ניתח נתונים מסקר בריאות ורווחה שנערך בקרב כ־9,000 תלמידים מ־50 בתי ספר יסודיים ותיכונים ברחבי בריטניה, במחקר ראשון מסוגו שבחן את הקשר בין צריכת פירות וירקות לבין רווחה נפשית בקרב תלמידי בית ספר. המשתתפים דיווחו בעצמם על התזונה שלהם והשתתפו במבחנים שהעריכו את הרווחה הנפשית שלהם באמצעות גורמים כמו עליזות, רוגע ויחסים בינאישיים. בנוסף, החוקרים הביאו בחשבון גורמים אחרים שעשויים להשפיע - כגון חוויות ילדות שליליות והסביבה הביתית שלהם.

הממצאים, שפורסמו לאחרונה בכתב העת BMJ Nutrition, Prevention & Health, חשפו כי אלו שהיו עם תזונה בריאה יותר, אשר צרכו חמש מנות או יותר ביום של פירות וירקות - היו בעלי בריאות נפשית טובה יותר. בקרב תלמידי התיכון, צריכת פירות וירקות גבוהה יותר הייתה קשורה לציונים גבוהים יותר במבחני הרווחה הנפשית, כאשר אלו שאכלו חמש מנות ביום היו גבוהים יותר בכ־8%, בהשוואה לאלו שלא אכלו כלל. תלמידי היסודי שאכלו ארוחת בוקר קונבנציונלית, הכוללת דגנים, טוסט או ביצה, דורגו גבוה יותר בציוני הרווחה הנפשית, לעומת אלו שאכלו רק חטיף או משקה, או אלו שלא אכלו כלל.

צוות המחקר טען כי הנתונים המדאיגים עשויים להשפיע לא רק על הביצועים האקדמיים בבית הספר, אלא גם על הצמיחה וההתפתחות הפיזית של הילדים. לכן הם מציעים לפתח אסטרטגיות לבריאות הציבור ומדיניות בבית הספר, שיבטיחו תזונה איכותית זמינה לכל הילדים, לפני ובמהלך הלימודים - "כדי לייעל את רווחתם הנפשית ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהם".