מכון התקנים הישראלי מציג תו ירוק שיעיד על המוצרים השונים שיקבלו אותו - שהם ירוקים ותורמים לשמירה על איכות הסביבה. התו החדש בודק את המוצרים השונים מקצה לקצה במגוון מדדים.

לדברי אנשי המכון, מוצר שהינו בעל תו ירוק עבר בדיקה מקיפה על מנת לוודא שהוא אכן ידידותי לסביבה ואינו מזהם. במסגרת הבדיקה, בודקים מומחי מכון התקנים את מפעל המקור של המוצר, ובודקים את צורת ניהול האנרגיה בו, כך שהזיהום הנפלט ממנו יהיה מועט ככל הניתן. כמובן שנבדק גם המוצר עצמו והחומרים שמהם הוא עשוי, כך שלא יכיל מתכות מסוכנות או חומרים מזהמים אחרים.

בנוסף בודקים במכון את מידת ההתכלות של המוצר, כך שפגיעתו בסביבה תהיה פחותה ככל הניתן. מכון התקנים - החבר בארגון GEN, הארגון הבינלאומי לתקינת תו ירוק - בודק את המוצרים במסגרת זו, דבר שמאפשר לאמץ תקני תו ירוק ממדינות אחרות, ללא צורך בתקינה מקומית העלולה לעכב את מתן התו.

ליאור ארואס ממנהלת התו הירוק במכון התקנים, מנהל תחום מוצרים ירוקים, אמר ל"מעריב": "כבר כיום קיימים מגוון מוצרים שעומדים בתקינת התו הירוק הסביבתי, כמו ברי מים, מוצרי ניקיון, מוצרי בנייה, מוצרי חשמל, טקסטיל ועוד. אם נצליח לדאוג שלכמה שיותר מוצרים יהיה תו ירוק, זו תהיה השפעה משמעותית על איכות הסביבה של כולנו".