ענקית המחשוב אפל פיטרה עובדת שארגנה את עמיתיה למחאה נגד גילויי אפליה והטרדות בחברה, בעוד נטפליקס פיטרה עובדת טרנסג'נדרית שקראה לעובדים לצאת להפגנה בשל תמיכתו של המנכ"ל באמירות שנויות במחלוקת של הקומיקאי דייב שאפל בתוכנית ספיישל המשודרת בשירות הסטרימינג.

ג'נקה פאריש, מנהלת פרויקט בשירות המפות של אפל, הייתה ממארגנות התנועה AppleToo#, שקראה לעובדים בחברת הטכנולוגיה לחשוף סיפורים על הטרדות ואפליה, וזאת במטרה להעלות את המודעות ולהילחם בתופעות. ביום שישי סיפרה פאריש כי היא פוטרה מאפל, ימים ספורים אחרי שהושעתה. פאריש האשימה כי הפיטורים הם נקמה על המאבק שלה, ואמרה כי האשימו אותה בכך שמחקה קבצים ממכשירים ששימשו אותה בעבודתה לפני שהחזירה אותם במסגרת החקירה שנפתחה נגדה. "יש השלכות לכך שחושפים דברים. יש השלכות לכך שעושים את הדבר הנכון", צייצה בתגובה. באפל סירבו להתייחס ישירות למקרה, אולם הצהירו: "אנחנו מתייחסים ברצינות לכל החששות, וחוקרים באופן מקיף כאשר חשש כלשהו עולה".

גאנקה פאריש שפוטרה מחברת ''אפל'' (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)
גאנקה פאריש שפוטרה מחברת ''אפל'' (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)


בתוך כך, נטפליקס פיטרה עובדת בהריון שעמדה בראש קבוצת עובדים טרנסג'נדרים בחברה וארגנה שביתה ב־20 באוקטובר כדי למחות על התמיכה של מנכ"ל השירות טד סרנדוס בשידור של תוכנית הספיישל של הקומיקאי דייב שאפל בנטפליקס, שבה הוא מבצע בדיחות נגד הקהילה הגאה. בנטפליקס אישרו כי העובדת פוטרה, וטענו כי היא הדליפה מידע, שפורסם בערוץ בלומברג, אשר חשף כי השירות השקיע 24.1 מיליון דולר בתוכנית.