דוד חיון, שאחיו עזר היה חלק מהכת, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר אודות אחיו כיום. "כרגע הוא נמצא פה ולא יכול לעזוב. הוא לא יכול לחזור לכת הוא ואשתו ושני ילדיו. יש עוד תשעה ילדים שנמצאים שם. בהזדמנות הראשונה שתהיה לו הוא יחזור כי הוא קשור נפשית לכת. הם מעוניינים לחזור". 

לדבריו, "מדובר על מספר עבריינים ממש ככה שהתחפשו לרבנים ולצדיקים שהצליחו להשתלט על משפחות רבות במשך השנים. הם משכו משפחות תוך כדי שהבטיחו להם הרים וגבעות. ברגע שהמשפחות נכנסו לכת וגילו שרימו אותן חלקן הגודל רצו לעזוב ומנהיגי הכת אמרו: 'אין בעיה, רוצים לעזוב? בבקשה, אבל בלי הילדים - הם נשארים כאן. היו כאלה שהתנגדו וקיבלו מכות והחרמות וייסורים".



"הם השתמשו בילדים כדי שהמשפחות תישארנה. למה היה חשוב שהמשפחות תישארנה במיוחד הגברים והנשים? כדי שהם ישתמשו בחברי הכת כמו עבדים שמשמשים את מנהיגי הכת דואגים לכל צרכיהם בכסף מזון ואפילו נשים. אלו שהיו להם דירות בארץ נאלצו למכור את הדירות כמו אחי שנאלץ למכור את הדירה שלו", טען. 

בסיום, התייחס לניסיון הבריחה של חברי הכת מגואטמלה לאיראן ואמר כי "אין לנו קשר עם הילדים, אנחנו מנותקים מהם. לחלק מהמשפחות יש קשר עם חברי הכת, הצליחו להעביר אינפורמציה וכך זה התפרסם. אני מבקש קודם כל שיהיה תיאום בין משרד הפנים למשרד המשפטים והחוץ, שיעבדו ביחד לטובת העניין. הם התחילו לעשות משהו, אני לא יכול להסביר כרגע מה, אבל זה ממש טיפה בים".

סייעה בעריכת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm