שני גברים ואישה בשנות ה-60 לחייהם, תושבי ירושלים, נעצרו הלילה בחשד למעורבותם במקרי רצח והיעדרות שהתרחשו באמצע שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 באזור, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. השלושה נעצרו בעקבות פנייה שהגיעה מהוועדה המשטרתית להתאמה בבדיקות DNA. קיים חשד שה-DNA שלהם דומה או זהה לזה שאותר בזירה.

לאחר מעצרם השלושה הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים. בהמשך היום הם יובאו בפני בית המשפט, שם צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרם. כמו כן ובהתאם להתפתחויות החקירה, צפויים בהמשך מעצרים נוספים. 

מעצר חשוד ברצח (צילום: דוברות המשטרה)
מעצר חשוד ברצח (צילום: דוברות המשטרה)


החשודים, שני גברים ואישה, נעצרו בגין חשד למעורבותם בשני מקרים. הראשון הנו היעדרותו של תלמיד הישיבה ניסים שטרית, והשני הנו רצח אבי אדרי, שגופתו נמצאה ביער רמות בירושלים. זאת, לאחר שנעלם אחרי ביקור בישיבה בה עבד.

במשך כל השנים, מאז שנת 1986, המשטרה ניהלה את החקירה תחת מעטה של צו איסור פרסום. לפנות בוקר נעצרו, כאמור, החשודים, וכעת ייתכנו גם מעצרים נוספים.



רצח אבי אדרי (צילום: ארכיון מעריב)
רצח אבי אדרי (צילום: ארכיון מעריב)


מציאת גופת אבי אדרי שנרצח ביער רמות (צילום: פלאש 90)
מציאת גופת אבי אדרי שנרצח ביער רמות (צילום: פלאש 90)


בשנים האחרונות עלתה היעלמות תלמיד הישיבה ניסים שטרית מספר פעמים לכותרות. במסגרת פרסומים שונים יוחס האירוע, כמו גם אירוע היעלמות אבי אדרי, לחסידות הרב ברלנד. ב-2017 שודרה תכנית מיוחדת של "שידור חוקר" בנושא, וגם בשנת 2020, במסגרת תחקיר שנערך ב"כאן 11" דובר על ההיעלמות המסתורית של הנער שטרית ב-1986. 

ניסים שטרית (צילום: ארכיון מעריב)
ניסים שטרית (צילום: ארכיון מעריב)


ארבעה חודשים לפני היעלמותו של שטרית, שהיה נער בן 17 באותה עת, הגיעו לישיבה בה למד אנשי משמרת הצניעות הירושלמית שהתחזו לאנשי ישיבה, ואמרו לו ששני רבנים ידועים מעוניינים לשוחח עמו על המשך לימודיו. בפועל, הם ביקשו ממנו לבטל תלונה שהגיש באותם ימים. זמן קצר לאחר מכן הוא נעלם אחרי שהוכה על ידי אותם צעירים.