כולנו אוהבים ליהנות מדי פעם משייק פירות ירוק ומרענן, מלא בוויטמינים, מינרלים ועוד חומרים חשובים שייתנו לנו אנרגיה להמשך היום. אלא שאחד המרכיבים שנחשבים לפופלריים בשייקים עשוי דווקא לפגוע ולא תמיד כדאי להוסיף אותו. ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנשוא בתוכניתה ב-103FM. 

"שייק ירוק על הבוקר נחשב להתחלה בריאה במיוחד ליום מלא אנרגיות. הרבה ויטמינים, סיבים תזונתיים, כלורופיל שנותן תחושה של ניקוי הגוף. שייק הוא גם יחסית קל לעיכול – הבלנדר שלנו טחן את כל הירקות והפירות למחית, ובעצם עשה את כל העבודה של הקיבה שלנו – שלא צריכה ללוש וללוש את האוכל כדי שהגוף יספוג ממנו את הוויטמינים, ולכן יש לה עבודה קלה יותר. זה נותן לנו תחושת קלילות, אבל גם שובע, תחושת דיאטה ובריאות".

"אבל, שימו לב: תחשבו פעמיים לפני שתוסיפו תרד לשייק. מדוע דווקא התרד אינו מומלץ בכל פעם שאנו שותים שייק? הוא לא מתאים לכל שייק. הוא עשיר בסיבים תזונתיים, בחומצה פולית ובנוגדי חימצון, אבל יש בו גם חומצה אוקסלית שקושרת מינרלים כמו ברזל וסידן ומונעת מהם להיספג בגוף".

"אם השייק שלכם מכין מקורות ברזל כמו פטרוזיליה או אגוזים, או מקורות סידן כמו חלב, משקה סויה או יוגורט, אז כמות הברזל והסידן שנספגים נמוכה. מתי כן כדאי להוסיף תרד? כשיש בשייק מרכיבים דלי סידן וברזל כמו תפוח ומיץ תפוזים, עם חסה ונענע למשל".