בן אנד ג'ריס עלו לא מזמן לכותרות בישראל בגלל הודעת חברת יוניליוור על כוונתה להפסיק את מכירת מוצריה בשטחי יהודה ושומרון - מה שגרר אחרי קריאות לחרם על מוצרי החברה, אבל בזמנים רגילים גלידת בן אנד ג'ריס נחשבת לאחת מהאהובות בישראל ובעולם והיא מייצרת עוד ועוד טעמים חדשים. במקביל - היא מפסיקה לייצר טעמים לא פופולאריים או כאלה שמראש תוכננו להיות מיוצרים לזמן קצר בלבד.

אבל מה עושה מי שדווקא הטעם האהוב עליו הפסיק להתקיים? ובכן, מסתבר שקיים בית קברות לכל טעמי הגלידה שהלכו מאיתנו בטרם עת. זו לא בדיחה, אנחנו מדברים על בית קברות אמיתי עם מצבות מפוארות, כדי שאנשים יוכלו להגיע ולהיפרד מהטעמים האהובים עליהם. בית הקברות לטעמי בן אנד ג'ריס היה במקור רק דף אינטרנט שהוקדש לטעמים שהמותג הפסיק לייצר, אבל הוא הפך לאטרקציה תיירותית הממוקמת מאחורי המפעל הראשון של בן וג'ריס בווטרבורי, ורמונט.

ניקולה סימונס מבן אנד ג'ריס אמר ל-Daily Mirror: "הרעיון הזה התחיל ברשת, כאשר הקמנו את האתר באינטרנט לפני 30 שנים. ככה איפשרנו למעריצים להיפרד מהטעמים האהובים עליהם. ב-1997 הקמנו בית קברות ליד המפעל שלנו בקונטיקט, שם אנשים היו יכולים לבקר ולהיזכר בטעמים האבודים". הפרויקט אמנם התחיל עם ארבעה טעמים בלבד, אך כיום ניתן למצוא בבית הקברות לא פחות מ-300 מצבות גרניט מפוארות, המוקדשות לטעמים שלא קיימים יותר וכתובים עליהם שירים המהללים את הטעמים ש"הלכו לעולמם".

View this post on Instagram

A post shared by Vanessa Cocks (@nessaroni)

באתר של בן וג'רסי מזכירים כמה מהטעמים הכושלים האהובים ביותר שלהם - ביניהם Brownie Batter (גלידת בלילת בצק בראוניז) ו-Oatmeal Cookie Chunk (גלידת קינמון מתוקה עם חתיכות פאדג' ועוגיות שיבולת שועל).

חלק מהמעריצים נחושים מאוד להחזיר טעמים שאבדו - כשמעריץ אחד של גלידת שיבולת שועל הגיש אפילו פנייה בנושא לבית הלבן. לאחד אחר יש דף פייסבוק המוקדש להחזרת עוד טעם שהופסק - פאדג 'סנטרל. בחברה אומרים שאם הטעם האהוב עליכם נקבר אסור לכם לאבד את התקווה ללקק אותו שוב. הם מבטיחים שהטעמים ש"מתו" לא נעלמים לנצח. למותג יש תחרות מתמשכת בה המעריצים יכולים להצביע לטעם האהוב עליהם בבית הקברות ולגרום לו לקום לתחייה.