צבי יחזקאלי שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל וחן ליברמן ב-103FM על חטיפתו של עובד בכיר במנהל האזרחי על ידי הרשות הפלסטינית, כאשר בידו מידע רגיש, ועל הסכם המים עם ירדן.

בפתח דבריו אמר יחזקאלי: "המנהל האזרחי שמנהל בע"מ את כל שטחי C והפלסטינים שגרים שם לצד ההתיישבויות. העובד נידאל אל-עטרי עובד משרד הביטחון, עובד מדינה שבעיקרון, נחטף לפני שנתיים, כאשר שנה הוא היה בחקירות, לפי מה שהוא מתאר ביריחו".

יחזקאלי הוסיף: "יכול להיות שהוא גויס ודולף שם מידע ואף אחד לא בדק. הוא נעצר בשם והגיע לבית החולים עם התקף לב, כנראה עבר עינוי. יש קרב בין ישראל והרשות בשטחי C, והאיש הזה הוא איש מפתח, הוא יושב על האוצר הגדול ביותר. המנהל האזרחי הוא גוף שעובד כאילו בשנות ה-60, לא נוגעים בו ויש לו חוקים אחרים ואף אחד לא יודע מה קורה עם ארכיון הטאבו הגדול של שטחי C".

הוא יכול להעביר לרשות כל שטח שהוא יודע שנמצא אפילו טיפה במחלוקת, והם ישר רצים ובונים?
"המדינה, לבקשת ארגון רגבים הודיעה שהמנהל כבר לא הורס, יש לו הנחת עבודה שהוא לא אוכף חריגות בנייה של פלסטינים בשטחים. יש הנחה בסיסית שנקבעה באוסלו, ששטחי C, זה לנהל את זה ולתת לרשות הפלסטינית לבסס את המדינה. אני חושב שפה ישראל בעצם עוזרת לפלסטינים לכרסם בשטחים שנותרו סביב ההתנחלויות בהנחה ששם תקום מדינה".

האם המנהל האזרחי מתעסק בעסקאות רק בין הפלסטינים לבין עצמם?
"אין כזה דבר. הממשלה בעצם לא קיבלה החלטה מה מדיניות ישראל לגבי שטחי C. זה אומר, אנחנו נעזור להם לבנות מדינה, אז המנהל האזרחי בהוראות ההפעלה שלהם עוזר להם. בכירה במנהל אמרה שאין יותר הריסות, הם לא יהרסו יותר, אז מה הפלסטינים מבינים?, יאללה לבנות, אין אכיפה, כי אין החלטת ממשית מה המדיניות".

בהתייחסות להסכם המים עם ירדן, אמר יחזקאלי: "אני יודע דבר אחד, במזרח התיכון, לאורך ההיסטוריה, אף אחד לא נתן לשני מים בחינם. למה חינם? כי לא הייתה פה עסקה. בהסכם השלום אנחנו אמורים להעביר 30 מיליון קוב ופה נתנו להם עוד 50 מיליון קוב".

יחזקאלי המשיך: "מבחינתי כסף זה חינם, זה אומר שלא דורשים מהשני מחוות, אם אתה קונה בכסף זו סחורה. זה לא דווח אפילו בירדן כזה שישראל נתנה למה? כי המלך עבדאללה כבר ותיק, נכון שהוכתר ב־1999, הוא עשה פה בית ספר. הוא עשה 3 פגישות עם רה"מ, שר הביטחון ושר החוץ, הוא נתן טיפת נורמליזציה וקיבל מיליוני קוב מים בעסקה שלדעתי אפשר היה להוציא הרבה יותר. ירדן מחדשת קשרים עם קטאר, מחדשת קשרים עם איראן, פוזלת להמון כיוונים שישראל יכלה להעמיד אותה במקום. אפשר היה להוציא תיאום על הר הבית, לא יודעים לנצל את זה, לא נותנים מתנות חינם ופה ישראל נפלה. ישראל לא דרשה פה כלום".

לבסוף נשאל האם לדעתו צריך להמשיך ולחזק את היחסים עם ירדן, ואמר: "ירדן נסמכת עלינו. ירדן תאומה ביטחונית שלנו. אבל יש חוסר הלימה בין מה שמסופר, מתודלק לשטח, לעם הירדני ובנראות של המלך עבדאללה לבין האמת, והחמיצות שהייתה בתקופת נתניהו כאילו התחלפה בהפשרה. אבל מה היה פה? אותו דבר. קצינים ירדנים עדיין מרימים טלפון לקצינים ישראליים כשהם רוצים לדעת מה קורה רק אנחנו לא יודעים לנצל את זה. לא צריך לתת מתנות".