הענבים והבננות מתוקות מאוד, או מתוקים מאוד? האקדמיה ללשון עברית פרסמה היום (ראשון) פוסט שעורר תגובות נזעמות רבות, במרכזו עומד כלל הריבוי הסתמי בעברית, שתמיד יהיה במין זכר. למשל - הרגשות והתחושות קשים, ולא קשות, למרות שרגשות ותחושות הם ריבויים בצורת נקבה.

"צורת הזכר בעברית משמשת לא רק לזכר", נכתב בפוסט, "היא גם הצורה שאנחנו נוקטים כשאין לנו צורך להבחין במין - כלומר היא גם הצורה הסתמית, הלא מסומנת". באקדמיה הסבירו: "ההתאם הדקדוקי של פועל או שם תואר ברבים למספר שמות עצם שמינם הדקדוקי אינו זהה - יופיע תמיד בצורת זכר". 

חלק מהתגובות שהופיעו בפוסטים השונים ברשתות החברתיות הביעו מורת רוח על כך שצורת הזכר היא הצורה הסתמית. מגיב אחד כתב: "תתקדמו", ומגיבה אחרת הוסיפה: "גוף ארכאי ומשמים. עם כל הכבוד לזכר אלפא, כשיש לי רוב נקבי בקבוצה, אפנה אליהם בלשון נקבה ושכולם יקפצו לי". מגיב נוסף כתב: "באתם להתסיס?".

עם זאת, חלק מהתגובות דווקא עודדו את החידוד של הגוף החינוכי, ורמזו בקריצה על כך ששרת התחבורה תביע התנגדות לתיקון שכזה, לאחר שבמשך שנים הקפידה לשרבב בשפתה את צורת הפנייה הנקבית גם כשזו לא תקינה לשונית. "מרב מיכאלי עזב/ה את הקבוצה", כתב מגיב אחר. טוקבק נוסף אמר: "סופסוף מישהו אומר את זה בקול", וכן כתבה מגיבה נוספת: "תודה, תודה, תודה. פתרתם התלבטות של שנים".