ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר היום (ראשון) בפתח הדיון המיוחד שקיימה הממשלה על האלימות בחברה הערבית כי מגבה את הצעדים שננקטו עד כה וכי "אנחנו מאבדים את המדינה". שר המשפטים, גדעון סער, ציין כי נכון להיום 80% ממקרי הרצח בחברה הערבית לא מפוענחים". 

מנגד השרה תמר זנדברג הסתייגה וטענה כי הוראת שעה זו היא חריגה בדמוקרטיה: "האם הפגיעה בזכויות הפרט תהיה מוגבלת? התחושה של האזרחים היא שהשיטו עליה, ולא על ארגוני הפשיעה". בתגובה אמר גדעון סער: "אנחנו במלחמה אם אתם לא מבינים את זה. אני מתכוון להביא עוד חוקים כדי להתמודד. זה לא שאין לנו מסננת". 

שר הביטחון בני גנץ הוסיף להסתייגותה של זנברג, אולם אמר כי "חשוב שזו רק הוראת שעה וצריך לוודא שאנחנו לא סוטים לנושאים אחרים".  השר פריג' אמר כי הוא "בעד כניסת ה-CIA כדי שיהיה ביטחון אישי". השר חמאד עמאר הוסיף כי "אנחנו איבדנו את המשילות לגמרי. מעל 100 הרוגים במגזר הערבי. האזרח הערבי רוצה רק דבר אחד – שהילד יחזור בשלום". 


בהמשך הדיון, אישרה הממשלה את הצעת שר המשפטים להרחיב את סמכויות החיפוש של המשטרה במסגרת המאבק בפשיעה במגזר הערבי.

התיקון לחוק לעילות הקבועות בסעיף 25 לפקודת סדר הדין הפלילי, ובמסגרתו תינתן למשטרה  סמכות לבצע חיפוש ללא צו בית משפט כאשר יש חשד סביר כי במקום מצוי חפץ הקשור לעבירה מסוג פשע חמור, כולל עבירות נשק ופרוטקשן, העשוי לשמש ראיה לביצוע העבירה, והחיפוש נדרש באופן מידי לשם מניעת העלמת הראיה או פגיעה בה וכן במקרים בהם יש חשד סביר כי במקום נמצא חשוד בעבירת פשע חמור.

סעיף 25 לפקודה קובע כיום ארבע עילות לחיפוש במקום בלא צו בית משפט, אשר מאופיינות בכך שבהתקיימן, הצורך לערוך את החיפוש הוא דחוף, ופניה לבית המשפט לקבל צו חיפוש תסכל את מטרתו.

שר המשפטים, גדעון סער, אמר במהלך ישיבת הממשלה כי "אנחנו במלחמה. צריך לתת למשטרה ולרשויות אכיפת החוק כלים יותר טובים כדי להצליח במשימותיהם. גם הזכות לחיים היא בין זכויות האדם. אני מודיע לכם: אני אביא עוד חוקים כדי שנצליח במערכה נגד הפשיעה במגזר הערבי״.