השחקן הנרי דוד, המשתתף בעונה החדשה של הישרדות, עורר סערה בפרק ששודר הערב (ראשון) כשהעיד על עצמו כגזען. בסוף השבוע פורסם ראיון מקיף עם דוד בוואלה! תרבות, בו בין היתר התייחס לאמירה מעוררת המחלוקת ולסוגיית הגזענות.

בצילומי "הישרדות" העדת על עצמך "אני גזען אחושילינג". איך זה בא לידי ביטוי בחייך?
"התכוונתי שאני כמו כל בחור, קצת גזעני. אצל כל אחד זה מתבטא באופן שונה. אני מרגיש לפעמים גזענות כלפי אחרים, וסופג על עצמי גזענות. בכלל, ארץ ישראל רוויה בגזענות ובחוסר סבלנות. אני לא יכול להגיד לאנשים אחרים, אתה גזען, אבל אני אומר על עצמי שאני גזען".

עוד אמרת "יש לי דחייה מבן אדם שהוא לא דומה לי". עד כדי כך?
"כן, אבל נראה לי שכל אחד מרגיש את זה. אין מה לשחק אותה בתולה כשאתה אריה".

התלוננת בעבר שנותנים לטענתך יותר מדי תפקידים למזרחים ופחות מדי לרוסים.
"הטראומה מדברת לפעמים. אני רווי טראומות אישיות ותסביכים. כמו כל אחד בעצם. אני לא זכיתי לשחק תפקידים של מרוקאים ולא זכיתי לשחק תפקידים של אתיופים. אני נורא מתבאס על זה. רציתי להיות אמסלם או לוי. ועם זאת, שיחקתי באחלה תפקידים אז אני לא באמת מתלונן על הקריירה שלי".

הקהל מכיר אותך כשחקן. מה נראה ב"הישרדות": את הנרי האמיתי, נטול הדמות, או את הנרי השחקן, שכרגע משחק את הדמות שנקראת "הנרי האמיתי"?
(צוחק) "זו שאלה טובה מאוד. אני כשחקן מעדיף לא לדעת תשובות לכל מיני שאלות, וזאת אחת השאלות שאני מעדיף לא לדעת את התשובה עליה, ולכן אני גם לא יכול לענות לך. אם אפשר שדברים יהיו כמה שפחות משעממים".

חמקת מתשובה.
"תשמע, אני כל החיים משחק, מאז שאני זוכר את עצמי, אבל אני רואה אנשים מסביבי וגם הם משחקים בדמויות שלהם, רק שהם יותר קשורים לדמות אחת שלהם, אבל גם הם שחקנים".

לראיון המלא עם הנרי דוד בוואלה! תרבות - לחצו כאן