כמובן שהתכוונתם להשתמש ב"עלי העץ הפלאי הזה". אבל ברגע שהמורינגה הגיעה אליכם הביתה שאלתם את עצמכם מה אני אמור/ה לעשות עם זה??!

לא משנה אם גם אתם מחפשים דרכים נוספות לשלב את תחנת הכוח הזו בתזונה שלכם - או שאתם עדיין בשלב "סקרני מורינגה", כדאי שתדעו קודם כל על מה פה בעצם מדובר. 

ראשית, אבקת הצמח, כמו זו שעשויה לשבת ליד מכונת הקפה שלכם ברגע זה, עשויות בדרך כלל מהעלים שלו. המורינגה גדלה בעיקר בהודו ובסרילנקה אך גם ממש פה בארצנו הקטנה תוכלו למצוא מורינגה לא פחות ממדהימה.
 
מורינגה היא מסוג הדברים שכדי להכניס אותם לחיי היומיום שלנו אנחנו צריכים לדעת מראש היכן היא יכולה להשתלב.
 
הכנו לכם 8 דרכים קלות ונוחות לשלב את המורינגה בתפריט היומי שלכם. גם אם לא כולן מתאימות לסגנון החיים שלכם, אנו בטוחים שתעזרו לפחות בחלק מהן.

דרכים לשלב את המורינגה בתפריט היומי שלכם

  1. מערבבים את המורינגה בשייק פירות/ ירקות - בין אם זה באבקה או בצורת עלים שלמים, שווה להוסיף מורינגה לשייק בשל האוצרות התזונתיים שהיא מוסיפה. הוא משתלב טוב במיוחד עם שייקים ירוקים,
  2. מוסיפים כפית שטוחה של מורינגה לחביתה שלכם- קראתם נכון! דרך מאוד קלה ופשוטה לשלב מורינגה בתפריט היומי מבלי שתפגע בטעם ובכל זאת תוסיף מערכי התזונתיים הגבוהים היא לשלב את המורינגה בחביתה שלכם. 
  3. מערבבים- כפית מורינגה שטוחה לתוך מים קרים או חמים בשילוב עם מעט דבש ולימון 
  4. מכינים תה – ישנה חליטת עלי מורינגה המתאימה במיוחד לתה אך ניתן להוסיף את המורינגה גם כאבקה. ניתן לשלב אותה עם תה אחר שאתם אוהבים ואפילו להוסיף לה חליטה טרייה של נענע ומרווה 
  5. מוסיפים מורינגה למרק או לפשטידה- ניתן לפזר אבקת מורינגה בכל מתכון נוזלי בין אם זה מרק, בלילת פשטידה וגם למוקפצים. כפית אחת תוסיף המון ואינה משפיעה כלל על הטעם. 
  6. מורינגה באפייה- ניתן לזרוק אבקת מורינגה כמעט לכל דבר אפוי, אך מכיוון שהוא יהפוך את הפריט לירוק, חלק מהמתכונים עשויים להסתדר בצורה אסתטית יותר מאחרים. בראוניז או מאפינס שוקולד, לחם קישואים, מאפה תרד וכדומה. 
  7. מורינגה בגוואקמולה - מורינגה מתאימה במיוחד עם אבוקדו! ערבבו את המורינגה למתכון הגוואקמולה האהוב עליכם לתוספת ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון.
  8. מורינגה בסלט - ניתן לערבב את המורינגה בקלות לרוטב סלט שנרכש בחנות או תוצרת בית.