מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי ביו"ש תקיים מחר (שני) דיון בהתנגדויות לתכנית הבנייה ב-E1, המשתרעת בין מעלה אדומים לירושלים. על פי התוכנית, שהחלה להתגבש בשנות ה-90, יוקמו אלפי יחידות דיור חדשות בשכונה שתקרא "מבשרת אדומים", כאשר מטרת הבנייה היא לייצר רצף טריטוריאלי בין מעלה אדומים לירושלים.

הפלשתינים, ארגוני שמאל ומפלגת מרצ מתנגדים בתוקף לכל בנייה באזור בטענה שמטרתה למנוע הקמת מדינה פלשתינית. בתוך כך, כל ניסיונות לבנות בעבר במקום הוקפאו בשל לחץ מדיני של ארה"ב ומדינות אירופה.

חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) הגיב לדברים ומסר כי "אני מתנגד לבנייה בהתנחלויות, סיירתי בשבוע שעבר עם נציג של המתנחלים במעלה אדומים ולאחר שצפיתי באיזור אני קובע כי אין היגיון סביבתי בבנייה ב-E1 שמרוחקת ממעלה אדומים. לו הייתה התוכנית בישראל היו בולמים אותה הארגונים הירוקים בקלות. ממשלת השינוי לא תבנה ב-E1".

מתנועת 'שלום עכשיו' נמסר: "בנייה ב-E1 מהווה איום ממשי על הסיכוי לשלום ולכן ספגה התנגדות חריפה בישראל ובקהילה הבינלאומית. נראה שממשלת ממשיכה את המדיניות המסוכנת של נתניהו ובמקביל, מקדמת בנייה בעטרות וגבעת המטוס, ומעלימה עין מהקמת מאחזים ומאלימות מתנחלים על בסיס יומי. על ראש הממשלה ושר הביטחון להורות על גניזת התכנית המסוכנת הזו כדי להגן על האינטרס הישראלי ולמנוע בכייה לדורות".