אלוף משנה (במיל') קובי מרום, מומחה לגזרה הצפונית בישראל, שוחח הערב (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לדיווחים השונים, לפיהם ישראל עומדת מאחורי חיסולו של השר לענייני הגולן בסוריה, האסיר הביטחוני לשעבר מדחת סאלח. אל"מ מרום טען כי לאחר החיסול "המסר עבר. דיברתי עם חברים ובכירים בכפרים הקרובים לגבול, הם לא מתרגשים מהחיסול ומבינים שמי שישתף פעולה עם איראן, יצטרף במוקדם או במאוחר לרשימה המפוארת, המסר עובר וזה חשוב".

למרות זאת, הקצין הבכיר במיל' הדגיש כי "בחסות השקט ברמת הגולן יש פה מאמץ איראני אדיר של גיוס ובניית תשתיות. יש שם מליציות איראניות עם הכוחות הסורים יחד, עד שראינו את מלך ירדן זועק לפוטין שיעזור לעצור את הגעת המיליציות לגבול שלו. המאמץ הזה צריך להדאיג אותנו, זו מציאות מאוד בעייתית, ישראל כרגע פועלת נקודתית אבל לא מול המאמץ עצמו. אני מודאג מהעובדה שעוד שנתיים נתעורר ונראה גולן סורי עם מיליציות איראניות בשליטה כמעט מוחלטת".

לדבריו, האיראנים פועלים כעת דרך סוריה, יותר מאשר דרך חיזבאללה, מתוך הבנה שנסראללה מתמודד עם צרות רבות: "יש להם יכולת לבנות בתוך סוריה תשתית ישירה, יש יתרון גם בבניית יכולת עצמאית ולא במתיחת התשתיות של החזבאללה עד לדרום הגולן. הם יודעים לפתח מציאות עצמאית וזה תהליך שצריך להדאיג אותנו".

הוא אף התייחס לפגישת ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וטען כי " הפגישה של ראש הממשלה ביום שישי עם פוטין, לפי דעתי בנושא הזה של ההתבססות האיראנית, ישראל נזהרת כי בצד אחד הרוסים נותנים לפגוע במטרות איראניות כשזה נשק שובר שוויון, אבל הבעיה היא שהתשתית שדיברתי עליה נמצאת בתוך המערך הסורי שהרוסים לא מוכנים שנפגע בו. זה יוצר מורכבות גדולה מאוד ואת הפלונטר הזה אני מניח שבנט ינסה לפתור בפגישה ביום שישי. בצד החיסול שמיוחס לישראל, שהוא עבודה מקצועית יוצאת מן הכלל, יש פה אט אט מציאות שישראל כרגע לאורך הגבול בגולן מעדיפה לא ליצור התשה ולא לפגוע בו. לנסות לתת סיכוי למהלך רוסי, למרות שאני מטיל בו ספק".