״הממשלה הזאת נולדה מתאונת דרכים, אבל זאת ממשלה מצוינת המשקפת את כל החברה הישראלית. אם היא תחזיק מעמד עוד ארבע וחצי שנים, זאת תהיה מדינה אחרת". כך אמר אתמול שר האוצר אביגדור ליברמן, שהשתתף בכנס יועצי המס במלון הרודס באילת. בתשובה לשאלת המנחה, העיתונאית רינה מצליח, בנוגע לחברותו של מנסור עבאס בקואליציה עם ליברמן, השיב השר כי יו"ר מפלגת רע"ם ביקר אחרי המהומות בלוד והבטיח לשקם בית כנסת שנהרס. ״זה מצריך אומץ״, הוא הוסיף.

בעקבות פרסום מדד מחירי הדיור, שעלה בתוך שנה ביותר מ־9%, הבטיח שר האוצר להציג בשבוע הבא, בשיתוף שרי השיכון והפנים, תוכנית מקיפה לטיפול במשבר. לדבריו, הייתה פה הזנחה של מספר שנים, אבל מבחינת היקפי שיווק הדירות, השנה הזו תירשם כשנת שיא מ־2016.

בדבריו אתמול תקף ליברמן בחריפות את מאבק הרופאים המתמחים, והדגיש כי אין לו כוונה להיכנע להם: ״משכורת ממוצעת של מתמחה היא 24 אלף שקל לחודש, לרופא עם חמש תורנויות בחודש". הוא הוסיף כי "אחת ממובילות המחאה שטענה שהיא מותשת - משלימה הכנסה דרך קליניקה פרטית בבוטוקס. היא פרסמה את זה בפייסבוק".

עוד אמר ליברמן: "אני חושב שלהתנפל על ממשלה שפועלת רק שלושה חודשים זאת דרך לא נכונה. אנשי ארגון מרשם מייצגים רק 10% מהמתמחים. אני מתנצל שאני לא נלחץ מהם, כי אני לא לחיץ. לא יהיה שום מתווה אחר חוץ ממה שגובש על ידי שרי הבריאות והכלכלה״.
שר האוצר גיבה את ההחלטות בנושא הפנסיות לאנשי הקבע, אך הוסיף מנגד כי "לא חסרות לנו בעיות ולא נחלק צ'קים ללא כיסוי. בלשון המעטה, אני לא מושלם והממשלה לא מושלמת, אבל אנחנו משתדלים לעשות את המקסימום. אפשר לומר כי למרות הממשלה, המדינה מצליחה מאוד בזכות הכישרונות״.