בואו נגיע ישר לתכל'ס – הנרי דוד הפך אתמול (ראשון) למודח הראשון של הישרדות VIP בצדק מוחלט. הוא חפר את הקבר במו ידיו, נופף לחברים לשלום וקפץ פנימה קפיצת ראש. זה לא משנה אם הנקודה שהוא ניסה להעביר היא נכונה או צודקת, בסופו של דבר, אתה לא אומר על אחוז ניכר מחברייך למשחק שבאופן טבעי הם דוחים אותך, רק בגלל שנולדו לעדה אחרת, ועוד מוסיף לזה פנטומימה של הקאה. אתה גם בטח לא עושה את זה כשהשבט השני יושב ממול ומחזיק בידיו עשרה קולות שיכולים לשמש נגדך.

הפרומואים למועצת השבט הבטיחו שהיא תהיה שערורייתית, והיא אכן הייתה כזו, ולא רק בגלל דוד, או העובדה שלכל אורך המועצה אף אחד משבט ליבולן לא ניסה להסביר מדוע מגיע לו להישאר במשחק, אפילו לא פאני, שידעה מראש שיהיה נגדה קול בכד. המועצה הזו הייתה שערורייתית כי הייתה בעיקר הכל חוץ ממועצת שבט של הישרדות.

מועצת השבט (צילום: צילום מסך רשת 13)
מועצת השבט (צילום: צילום מסך רשת 13)

הדיון על השד העדתי הוא דיון חשוב, הוא דיון שצריך להתקיים ואסור להתעלם ממנו, אבל הוא לא ייפתר על ידי 19 סלבריטאים שיושבים בפיליפינים. לשלוף את השד העדתי כבר במועצה הראשונה מבטיח בעיקר דבר אחד – הוא הולך להיות נוכח כל העונה, ולא יפתיע אם בסופו של דבר הוא ישחק תפקיד כל הדרך עד למועצת הגמר ואולי אף יעזור להכריע את זהות המנצח או המנצחת של העונה. 

בגלל אורכה של מועצת השבט, כמעט ואפשר היה לשכוח שכבר בלילה הנושא עלה בשיחה הלילית של שבט אפולאקי, בין זהר שטראוס, שהתגלה כאיש שהתחבא מתחת למסכה, לבין ג'קי אזולאי. השיח שהתפתח לאחר מכן במועצה, בעקבות החלטתה של ליה לפרוש מברית הנשים, היה המשך ישיר של אותה השיחה. 

אגב ברית הנשים, המהירות בה נחפזו ליה, אודליה ופאני להתעמת מול חברי השבט השני, מוכיחה כמה ליה צדקה שלא סמכה עליהן ובנתה על ברית נוספת. למרות זאת, טעותה הייתה שלא וידתה שחברי הברית שלה לא שומרים על העניין בחשאיות יותר. יותר מכך, היא טעתה שלא דאגה שהבנות יחשבו שלמרות הכל היא איתן, כך שלא יהיו לה הפתעות לא נעימות במועצה. 

שבט ליבולן (צילום: צילום מסך רשת 13)
שבט ליבולן (צילום: צילום מסך רשת 13)


בתור שחקנית חוזרת, ליה הייתה צריכה לדעת שעל טעויות במשחק משלמים, ובדרך כלל מהר. התשלום הפעם, למזלה, נחסך ממנה בעקבות הערותיו של דוד, אבל את התודה האמיתית היא צריכה לשמור לחברי שבט אפולאקי, שמהרגע שג'קי התפרצה לדיון בין בנות ליבולן, לקחו את המושכות והשתלטו על המועצה. והמנחה זו-ארץ? הוא בשלו, מנהל שיחות על הלילה שהיה בין אלה ואוהד, ועל התחושות של זהר כשחקן חוזר, כאילו שאין תשעה בני אדם שהאדמה רועדת להם מתחת לרגליים כרגע.

ולמרות הדיונים הארוכים, כן זכינו לראות הדחה ראשונה אתמול. הנרי הפך להיות שומר הבקתה וחבריו לשבט מוצאים את עצמם בפיגור של שני שחקנים כבר ביום השני למשחק. על הנייר זהו חיסרון משמעותי מאוד, כי כרגע הם לא נראים כמו שבט, אלא יותר כמו שמונה אנשים שמסתכלים לספסלים של השבט השני בתהייה אחת "למה לא הלכתי לשם כשהייתה לי הזדמנות?", פתאום החלטתו של קובי מאור לא נדמית כל כך כטעות כפי שנראתה רק בפרק של שבת.

נקודה לסיום – כבר בפרק השני של העונה, נדמה כי האסטרטגיה של אוהד בוזגלו לאורך התכנית היא לקחת את מה שאחיו עשה בעונה הקודמת ולרכב כל הדרך לגמר. אבל אוהד הוא לא אסי, ומה שעבד עם חבורת שחקנים אחת, לא בהכרח יעבוד עם חבורה אחרת. אוהד צריך למצוא את הנישה שלו, שתבדיל אותו מאחיו על האי וכמה שיותר מהר, כי אחרת הוא עלול למצוא את עצמו עם מטרה על הגב.