חברי ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים בראשות שר התרבות והספורט חילי טרופר, החליטו כי הנושא המרכזי של יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל יהיה בסימן - "יד פוגשת יד אחות". מדינת ישראל תצדיע לאזרחיות ולאזרחים אשר תורמים תרומה יוצאת דופן לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר, הפועלים למען חברה מכלילה, בונים קהילות וחיבורים, מקדמים שוויון הזדמנויות, קירוב לבבות ואחדות ישראלית.

יו"ר ועדת השרים הנחה את מרכז ההסברה להוציא בימים הקרובים קול קורא אשר יזמין את הציבור להציע משיאות ומשיאי משואות ליום העצמאות. 

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר כי "ביום העצמאות ה-74 תעניק מדינת ישראל כבוד לאלה אשר הופכים את החברה הישראלית לטובה יותר, אנושית יותר וצודקת יותר. על רקע השסעים והמתח הפנימי נעלה על נס את אלה אשר מושיטים יד ופותחים את ליבם אל האחר ומקדמים במעשיהם את הערבות ההדדית. דגש מיוחד יינתן לאנשים ולפעולות אשר מקדמים את ההנגשה ושוויון ההזדמנויות לאנשים עם מוגבלות.

על משקל המילים של רחל המשוררת "מדוע יד מושטת, לא פוגשת יד אחות?", אנחנו מבקשים דווקא להאיר על מי שמושיט יד ועל המקומות בהן נפגשות ידיים. כמובן שנקפיד על כך שטקס המשואות ייתן מקום לכלל חלקי העם והחברה ויתנהל בצורה ממלכתית".