משרד החוץ הסיני הכחיש היום (שני) את הדיווח על קיומו של ניסוי חשאי בטיל על קולי חדש שהקיף את כדור הארץ בקיץ האחרון. עוד נטען כי מדובר בניסוי של טכנולוגיה חדשנית עבור רכבי חלל.

דובר משרד החוץ בבייג'ינג ז'או ליז'יאנג, אמר לעיתונאים כי השיגור באוגוסט היה "ניסוי שגרתי של רכב חלל כדי לוודא טכנולוגיה לשימוש חוזר ברכב חלל". עוד אמר: "יש לזה חשיבות עצומה בצמצום עלויות של חלליות. זה יכול לספק דרך נוחה וזולה לאנשים להשתמש בחלל לצורכי שלום". עוד הוסיף הדובר כי ציוד התמיכה של רכב החלל ייפרד ממנו לפני הכניסה המחודשת לאטמוספרה. החתיכות יישרפו ויתפרקו ואז יפלו לאוקיינוס. 

הפייננשל טיימס דיווח ביום שבת בלילה כי סין ערכה ניסוי בטיל על קולי בעל יכולת לשאת ראש קרב גרעיני שהקיף את העולם בדרכו למטרה. בדיווח, שהסתמך על חמישה גורמים שמודעים לפרטים, נאמר כי הניסוי התקיים באוגוסט האחרון, ובמהלכו שוגרה רקטה שנשאה מדלג על קולי שעבר במסלול לווייני נמוך מעל האטמוספרה והקיף את כדור הארץ לפני שטס לעבר המטרה. עם זאת, הוא פספס את היעד בקרוב לארבעים קילומטרים. 

על אף שהיה ידוע שסין מפתחת יכולות שיגור על קוליות, והיא הציגה את הטיל DF-17 במצעד לפני שנתיים, השיגור האחרון הפתיע את גורמי הביון בארה"ב. לפי הדיווח בפייננשל טיימס, המודיעין האמריקאי הופתע מההתקדמות הטכנולוגית של הסינים. "אין לנו מושג כיצד הם עשו את זה", הודה אחד הגורמים.

העיתון ציין כי סין לא חשפה את דבר הניסוי, אולם היא עוררה חשדות בקיץ האחרון בשל דיווח חסר על שיגורי הרקטות שלה לחלל. ב-19 ביולי, הודיעה הסוכנות הסינית המפקחת על השיגורים לחלל כי בוצע השיגור ה-77 לשנה הנוכחית באמצעות משגר לונג מרץ' 2C, וב-24 באוגוסט היא דיווחה על השיגור ה-79, אולם לא הייתה הודעה על השיגור ה-78.

בניגוד לטילים בליסטיים, שטסים לחלל לפני שהם חוזרים לתוך כדור הארץ במסלול תלול ובמהירות גבוהה בדרכם למטרה, המדלגים העל קוליים מהווים אתגר מורכב יותר עבור מערכות ההגנה. הסיבה לכך היא כי הם מסוגלים לתמרן, טסים בגובה נמוך ומגיעים למהירות של יותר מפי חמישה ממהירות הקול.