נסראללה שובר שתיקה: מזכ"ל הארגון נאם היום (שני) והתייחס למהומות האחרונות שפרצו לביירות ולועדת החקירה שנפתחה עקב הפיצוץ בביירות בחודש אוגוסט 2020.

במהלך המהומות שפרצו בזמן ההפגנה של הארגון נגד פתיחת חקירה על הפיצוץ שאירע בבירות בחודש אוגוסט 2020, נהרגו שישה אנשים ונפצעו עשרות אחרות. ארגון חיזבאללה מיהר להאשים את מפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרית.

שני הרוגים ועשרות פצועים בעקבות ירי הפגנה בביירות, לבנון (צילום: רויטרס)

נסראללה אמר: "מנהיגי הכוחות הלבנוניים רוצה להפוך אותנו לאויבים, על ידי השפעה על דעאת הקהל הנוצרית, ולהציג את עצמם כמגן העיקרי של העדה בלבנון. אל תשכחו מי הציל את הנוצרים בסוריה, אם דאעש לא היה מובס, לא היה נשאר נוצרי אחר בסוריה".

נסראללה המשיך לתקוף את מפלגת הכוחות הלבנוניים: "מבנה המפלגה, כלי הנשק והאימונים, מוכיחים כי הם המיליציה החמושה שהתתפה במהומות האחרות בביירות. לא אכפת להם אם יפתח עימות צבאי, או תתרחש מלחמת אזרחים, מכיוון שהם משרתים אג'נדות של מדינות זרות". בפנייתו לעדה הנוצרית, טען כי "סדר היום המרכזי של הכוחות הלבנוניים הם יצירה של מלחמת אזרחים שתוביל לשינוי דמוגרפי. הצגת חיזבאללה כאויב, היא אשליה וחסרת הוגנות".

פעילי חיזבאללה (צילום: רויטרס)
פעילי חיזבאללה (צילום: רויטרס)

בהמשך הנאום פנה למנהיג הכוחות הלבנוניים, סמיר ג'עג'ע: "אני קורא לך לוותר על המלחמה הפנימית. יש לנו 100 אלף לוחמים שאינם מאומנים למלחמת האזרחות, אלא להגן על לבנון מפני אויבים מבחוץ".

בסיום, התייחס לועדת החקירה סביב הפיצוץ בנמל ביירות: "ברגע שמסלול הצדק הופך למטרה פוליטית, אין לנו זכות לשתוק. אנו מודאגים מהפיצוץ, ואנו לומדים מה שאירע שם", וסיכם: "מי שנושא באחריות לפיצוץ הם השופטים שהתירו כניסה של חומרים כימיים לנמל ביירות".