ב-48 השעות האחרונות הפוסטים ברשתות החברתיות התחלקו לשניים: אלה שזעמו על ביטויי הגזענות של הנרי דוד ואלה שזעמו על אלה שזעמו על ביטויי הגזענות של הנרי דוד. כך או כך, מה שבטוח הוא שבמשך כל 15 שנות הקריירה של דוד כשחקן בישראל, שמו לא היה כל כך פופולרי בציבור הישראלי. ממש אין בי רצון להמשיך ולדון בחצי הדקה המסכנה שבה הוא פלט כל מיני מילים רעות ועלובות (נכונות ככל שיהיו), אך ניכר שבהפקה חולקים עליי, שכן הודות למונולוג הזה קיבלנו כמה רגעים שבאמת קצרה היריעה מלתאר את טמטומם.

פאני בר מוחה, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')
פאני בר מוחה, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')

במשך דקות ארוכות, כמעט כל שורד תיאר אל מול המצלמה כמה הוא המום מהאמירות הללו, והחזיר בסיפור משונה ותמוה שאמור להראות כמה הוא ליברלי בעצמו: "לבן שלי יש חבר שקוראים לו שון", "בת אחותי נשואה לאוקראיני", "אני תימני ונתתי כיף להודי", "הבת שלי אמרה לי פעם ספסיבה". כבר מצאתי את עצמי מתגעגעת לאלה איילון מהעונה הקודמת מספרת על עצמה שהיא קלילה, כייפית וקופצנית. די נו, זה לא אמיתי.

משם, המשכנו לנושא כיפי אחר – שוביניזם מול פמיניזם. אוהד בוזגלו, גרסת השייח 2.0, לא מפספס אף הזדמנות למשוך אקשן ומפציע בסיפורים מהללים על כמות הנשים שאיתן הוא מבלה והקלילות בה הוא משיג אותן. הידד. ג'קי, בתורה, לא מפספסת את ההזדמנות לענות לו, בצעקות ושאגות, למה שמתגלגל לדיאלוג מכוער שכל צד בו נשאר בעמדתו. האם ג'קי צודקת? ברור, אבל למה לצרוח? היא גרמה לי להסכים עם בוזגלו שטען כי אם הוא היה עומד וצועק מעליה כפי שהיא עשתה לו – אף אחד לא היה שותק, ועכשיו אני לא יכולה לתמוך בה בשקט.

ג'קי אזולאי ואוהד בוזגלו, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')
ג'קי אזולאי ואוהד בוזגלו, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')


שלא תטעו, שני הנושאים הנ"ל חשובים והעיסוק בהם חיוני – אבל בואו, ב"הישרדות"? הרי אין איזו ציפייה אמיתית שיתפתח שיח מסקרן בפריים טיים כאשר השאלה המרכזית שגיא שואל את השבטים בתום היום הגדוש הזה הוא: "למה אלה ואוהד כל הזמן זזים מתחת לברזנט? הם לא ישנים?". ואגב, אם אלה היא לא השורדת האהובה עליכם עד כה, אתם מה-זה מוזמנים לנטוש את הטור באמצע. בזמן שכולם קיצוניים, אדישים או דרמטיים – היא ביי פאר השורדת היחידה שבאה לעשות פאן.

גיא זוארץ, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')
גיא זוארץ, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')


הלא אחרי הכל, אנחנו ב"הישרדות". הפורמט הכל כך ותיק, אהוב וקלאסי – באנו לראות משימות, לצפות במהלכים מתוחכמים ולפנטז על הפרסים שמחלקים להם. בפועל, מה קיבלנו? משימת הישרדות שהיא למעשה משחק כדורגל מביך, אפס ניסיונות לבצע מהלכים (לא, ליה, לחפור על הרצון לייצר ברית נשים וכעבור שעה ליצור ברית עם הגבר הכי חזק בשבט – זה לא מהלך מתוחכם, זה לירות לעצמך ברגליים), ולפינאלה – פרס שנראה כמו שאריות ממעדניית הבשרים של רמי לוי. עוד קצת ואני כבר מוכנה להתפשר על פתקים מוטמנים למשפחת בוזגלו בתוך צנצנות שוקולד. אה, ועוד לא התחלתי לדבר על זה שהשמות של השבטים נשמעים בדיוק כמו מנה יוונית ומשחה לגב. מה קרה, נגמרו המילים בפיליפינית? קחו ממנדרינית, לא נשים לב להבדל.

ג'קי אזולאי, מעיין אשכנזי מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')
ג'קי אזולאי, מעיין אשכנזי מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')


על דבר אחד אני מוכנה להחמיא, והוא משך הזמן המכבד של הפרקים. נכון, קיבלנו אותו רק בשל התחרות הקשה מול "הזמר במסכה" במקביל, אבל בואו, אנחנו לא במצב של לזלזל בהטבות. אני מזכירה לכם שמאחורי השורד במסכה עמד זוהר שטראוס, המתחרה על תואר השורד הלא מעניין יחד עם יהונתן בשן וליזה ביך. בקיצור, נקווה שמכאן אפשר רק לעלות. מקסימום, נצפה בשורדים מתענגים על מיץ פריגת כפרס. Been there, done that. ניפגש בפרק הבא.