הפרויקט נחשב לפורץ דרך הן בהיותו הגדול ביותר בהיקפו במחוז הצפון והן בשילוב תהליכים חברתיים, אדריכליים וכלכליים. קידום התכנון בפרק זמן מהיר ביותר ואישורו להפקדה בוועדה המחוזית התאפשר הודות לתמיכה משמעותית של עיריית נוף הגליל וצוות הועדה המחוזית האדריכלים ניצן קליש ועידו לוי.

במסגרת הפרויקט, חברת ׳בראל הנדסה׳ ו׳תירוש׳, תקים 758 יחידות דירות במקום 120 יחידות דיור קיימות שיפונו ברחוב תירוש הוותיק בעיר. לצד תוספת המגורים המשמעותית, יבנו גם מבנה משרדים בשטח של 3600 מ"ר, שטחי מסחר בהיקפים של כ -5000 מ"ר, מבני ציבור, ושטחים ירוקים משמעותיים. 

אריאל בבלי, מייסד ומבעלי קבוצת "בראל": מעבר לכך שמדובר במיזם מגורים גדול וחדשני, פורץ דרך וראשון מסוגו בצפון המהווה בשורת התחדשות אמיתית, עבורי זוהי גם סגירת מעגל כמי שנולד וגדל בנצרת עילית אשר לימים שונה שמה לנוף הגליל. אני ושותפיי רואים בהקמת שכונת הדגל של הצפון משימה לאומית, אשר תשאיר את צעירי העיר ותמשוך אליה אוכלוסייה חזקה מכל אזור הצפון ותשפר משמעותית את איכות חייהם של הדיירים הקיימים. לשם כך יצרנו כאן תמהיל דירות מגוון הפונה לכלל הקהלים, לצד מרחבים ציבוריים חכמים, חללי עבודה רב תכליתיים, מתחמי ספורט ופנאי, משרדים, בילוי ומסחר, הכל מתחת לבית, נגיש, קרוב, זמין. רק בזכות שיתוף פעולה יוצא דופן של כל הגורמים, הצלחנו בזמן כה קצר לתכנן ולהוציא לדרך פרויקט כה גדול ומורכב".

התכנית אשר תוכננה על ידי האדריכלים עודד רוזנקיאר, שחר לולב, ניר טאוב ואיריס מרקין ממשרד אס. או אדריכלים, קושרת בין הפארק העירוני המרכזי – נופארק  ומתחם המגורים החדש, באמצעות שטח ציבורי ירוק משמעותי, המשתרע לכל אורך הפרויקט. הבינוי המתוכנן כולל מגוון יחידות דיור, שמתוכן כ25% יחידות דיור קטנות וכן מבנים בגבהים שונים. בקרבת נופארק יוקמו שני מגדלי מגורים בני 17-25 קומות, ובקרבת רחוב תירוש, יבנו מבנים מדורגים  בגבהים של 14-15 קומות. הבינוי המתוכנן  ייצור דופן מסחרית רציפה על רחוב תירוש, ונפחי בנייה מדורגים, אשר ישוו לרחוב מראה עירוני נעים ומוטה הולכי הרגל. לאורך רחוב תירוש, תוכננו כיכרות מוצלות, ומתחמי מסחר שכונתיים, שיאפשרו עירוב שימושים ושירותים שכונתיים בקרבת המגורים. התכנון האדריכלי בר קיימא, משתמש בטופוגרפיה על מנת להצניע את מתחמי החניות הרבים שיבנו במקום, וכן כדי לאפשר את פיתוחו של השצ"פ על גבי קרקע טבעית. בכך תיווצר תשתית קרקע נוחה לשתילת עצים רבים, השהיית מי נגר, והקמת ריאה ירוקה משמעותית לרווחת כלל הציבור. בתכנון הנופי עליו אמונים אדריכלי הנוף בארי שלום, אורנה בן ציוני ונור סעד, הושם דגש על קישוריות שבילי הולכי רגל ואופניים אל השכונות הסמוכות, ובין המפלסים השונים במתחם עצמו, תוך מתן מרחבי שימוש, צל ומשחק רבים.  שביל מרכזי שתוכנן יאפשר לכלל ילדי המתחם לנוע בבטחה אל בתי הספר הסמוכים, גני הילדים והמעונות, ברגל או באופניים.

הקמת הפרויקט יוצרת התכנות כלכלית לשיפור וקידום משמעותי של תשתיות עירוניות ומבני ציבור אשר יבנו על ידי היזמים. במסגרת זו יוקמו מעונות יום וגני ילדים, בית כנסת, מבנה רב תכליתי, מבנה ספורט, מגרשי ספורט מתקני משחק ושטחים ירוקים . כמו כן יפותחו כבישים, מדרכות ותשתיות עירוניות בהיקף הפרויקט לרווחת כלל דיירי השכונה. 

מעיריית נוף הגליל נמסר בתגובה: "אנו מברכים על כל השקעה בנוף הגליל, אם זה בתעשייה ואם זה בבנייה וכל מטרתנו היא להחזיר כמה שיותר צעירים לעיר ומשוך הרבה זוגות ומשפחות צעירות. החלטת הועדה נפלה בעיתוי חגיגי במיוחד עם פתיחת חגיגות ה 65 להיווסדה של נוף הגליל".