חברת אל על הודיעה אתמול לבורסה כי היא החלה במגעים עם חברת ארקיע לבחינה עסקה, בה היא תרכוש את מניות ארקיע בתמורה להקצאת ניירות ערך של החברה למעלי מניות ארקיע. הערב (שלישי) שוחח יועץ התעופה יוסי פישר עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM על המיזוג הצפוי.

"אני חושב שקורים פה דברים מאחורי הקלעים שאנחנו לא יודעים אותם. אני מבקש לנתח את החברות האלה. אל על מוכרת כרטיסי טיסה ליעדים אותם היא משרתת, היא הודיעה שהיא מתכננת לסגור את גוף המטענים שלה ולבטל את צי המטוסים שמשרתים לטיסות קצרות. המשמעות שהחברה תתרכז בטיסות לטווחים ארוכים. לאסיה אין לאל על הרבה מה להציע כי החברות מהמפרציות נכנסו והן מתחברות כמעט לכל נקודה באסיה במחירים ולוחות זמנים הרבה יותר טובים", פתח פישר.

"ארקיע היא חברת תיירות ותעופה, יש לה זרוע תעופה שמשרתת את התיירות שלה. ארקיע הייתה חבה רווחית כל עוד היה לה את שדה דב, ברגע שזה נסגר וסגרו את שדה התעופה העירוני באילת ארקיע חטפה מכת מחץ. זה מה שהחזיק את ארקיע, לא הטיסות הבין לאומיות", הוסיף.

"אני לא אומר שצריך שלוש חברות תעופה. אני חושב שהמיזוג הטבעי הוא בין ישראייר לארקיע, הן דומות ב-DNA שלהן והן מטיסות את אותו סוג מטוסים. זה מיזוג מתבקש. אנחנו מצמצמים את הפעילות כי אם מורידים את השבתות והחגים שזה עיקר פעילות הנופש, אני מדבר על הציבור הלא דתי וערבים שטסים בסופ"ש ובחגים, מי ייכנס? ישראייר הפסיקה לטוס בשבת בגלל הבעלים החדשים, ארקיע תפסיק לטוס בשבת, ואל על לא טסה בשבת. פתחנו את הדלת, החלונות והגג לחברות הזרות שיגדילו עוד יותר את הנתח שלהן. יש סיטואציה שיכולה להציל את בעלי המניות זה נעשה אך ורק לשרת את בעלי המניות. אני לא רואה את ההנאה של הציבור מזה. אני חושש שמי שישלם על המיזוג זה משלמי המיסים הישראליים", סיים פישר את דבריו.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm