ראש הממשלה, נפתלי בנט, הודיע אמש כי החליט להרחיב מהשבוע הבא את מתווה הכיתה הירוקה גם לגני הילדים, מעונות היום ולערים הצהובות, בהתבסס על המלצת משרד הבריאות. 

מנהלת המחלקה לקידום הבריאות במשרד הבריאות וראש דסק החינוך במשלט הקורונה, ד"ר אפרת אפללו, שוחחה היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחסה לנתונים המראים כי רק 25% מכלל ההורים בדקו את ילדיהם: "לפני שבועיים יצאנו לפיילוט רחב שאליורכנו בעבודה משותפת של משרד החינוך והביטחון, תיכננו והתכוננו ומאוד קיווינו שתוך שבועיים באמת נוכל לתת הצעות מתוקפות לראש הממשלה. 

"לא נאספו מספיק נתונים בשבועיים האלו, לדעתנו זה היה עניין של הסברה שאנחנו צריכים לחדד אותה - פשוט חוסר הבנה של נושא הדיווחים. אנחנו הכנו את המערכת המיחשובית והתשתיתית, כן הוסבר להורים אבל עדיין צריך לחדד את זה. לכן לא נאספו כרגע מספיק נתונים", הוסיפה. 



בהמשך התייחסה גם לאי-החרגת הערים האדומות ואמרה כי "לאור הירידה בתחלואה אנחנו לא אומרים מה בטוח אנחנו אומרים מה לא לעשות, בערים אדומות אנחנו לא מאפשרים את זה, המטרה הייתה לעשות את זה ברשויות ירוקות וצהובות בלבד בשלב הזה. אנחנו נמשיך, נעקוב ונאסוף עוד נתונים. אנחנו יודעים להסיק אם במידה ונראה עליה בתחלואה ברמת בית ספר, רשות, מדינה או פילוח גיל כזה או אחר אנחנו מאתרים את הנתונים ובמידת הצורך נדע להפסיק". 

כמו כן ד"ר אפללו התייחסה למקרה מדריך הקפוארה שגרם לשרשרת הדבקה בקורונה של 90 אנשים. "על פי התקנות אכן אמורים אנשי צוות ואנשים שבאים במגע לעשות בדיקות אנטיגן, לא ביתיות, פעמיים בשבוע, כל 84 שעות. הנושא הזה נמצא בטיפול של המשטרה, אנחנו במשרד הבריאות לא גוף אוכף, אנחנו נותנים את ההנחיות המקצועיות והתקנות. מכירה את האירוע וזה בטיפול".

"לשכת הבריאות המחוזית יכולה להמליץ על סגירת כיתות ומוסדות יחד עם מחוז משרד החינוך ומנהל בית הספר - זה קורה וזה קרה. גם בפיילוט כשראינו עליה בתחלואה בכיתות מיד סגרנו אותם והפסקנו את השתתפותם בפיילוט", סיכמה.