נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, סיפק אמש הודעת הספד נבזית בעקבותו מותו של קולין פאוול כאשר מתח ביקורת על האופן שבו התקשורת תיארה את מזכיר המדינה לשעבר שהלך לעולמו אתמול בשל סיבוכי נגיף הקורונה. "נפלא לראות כיצד קולין פאוול, שעשה טעויות גדולות בעיראק, ובמיוחד כלי הנשק להשמדה המונית לכאורה, מקבל יחס כה יפה במותו מצד התקשורת המזויפת", כתב בהודעה שפרסם.

"מקווה שזה יקרה לי יום אחד. הוא היה רפובליקני קלאסי, אפילו אם זה, ותמיד היה ראשון לתקוף רפובליקנים אחרים", המשיך הנשיא לשעבר. "הוא עשה המון טעויות, אבל בכל מקרה, שינוח בשלום על משכבו".

קולין פאוול (צילום: רויטרס)
קולין פאוול (צילום: רויטרס)

פאוול לא הסתיר את ביקורתו הנוקבת כלפי טראמפ בשל הפגיעה במפלגה, ובשל ההתנהלות הבלתי אתית של טראמפ, כאשר בבחירות 2016 הוא תמך בהילרי קלינטון ובשנה שעברה הוא תמך במועמדתו של ג'ו ביידן. טראמפ עצמו נהג לתקוף את פאוול על הנאום המפורסם באו"ם ב-2003, בו הצדיק את הצורך לפלוש לעיראק ולהפיל את משטר צדאם חוסיין.

גנרל קולין פאוול, שהיה מזכיר המדינה וראש המטות המשולבים האפרו-אמריקאי הראשון, מת אתמול בבוקר בגיל 84 כתוצאה מסיבוכים של נגיף הקורונה. נמסר כי הוא סבל מסרטן מתקדם בדם ועל כן המערכת החיסונית שלו הייתה חלשה על אף שהיה מחוסן באופן מלא.