חברת הפינטק חשבשבת בניהולו של פרופ' אסף אברהמי וחברת הסליקה ERN יוצאות עם שיתוף פעולה שבמסגרתו הן משיקות מערכת ייחודית עם כלים מתקדמים לניהול מעקב, תפעול וניהול חובות (אובליגו) האשראי של הלקוחות. מדובר בשירות המיועד בעיקר לעסקים סיטונאיים, ובמסגרתו המערכת החדשה מעניקה התחייבות לפירעון חשבוניות בעסקאות סיטונאיות, ובכך מאפשרת לסיטונאי להרחיב את היקף הפעילות שלו עם מינימום סיכון.

בחברת חשבשבת הסבירו כי עסקים סיטונאיים לרוב סובלים מקשיי גבייה ודחיות תשלומים - לקוחות שאינם משלמים את מלוא התשלום על השירות שקיבלו, המחאות שחוזרות, פיגורים בתשלומים, תביעות משפטיות וכדומה. לסיטונאים גדולים יש מערכות השוות עשרות אלפי שקלים אשר תפקידן לנטר סכנות מסוג זה, וכן יכולת גבייה הרבה יותר חזקה. כעת מציעות החברות חשבשבת ו־ERN מהפך שירות חדשני שסוגר את הפער ונותן לעסקים למכור תוך צמצום החשש מבעיות גבייה עתידיות או בעיה כלכלית שיכולה להיווצר בעקבות אי־תשלום של בית עסק זה או אחר.

ERN מקבלת באופן אוטומטי את פרטי החשבוניות שהופקו ללקוח ואת התקבולים, ויודעת לבצע ניתוח של החוב והתחייבות לפירעון של החשבונית, והכל במסגרת אשראי שאושרה ללקוח. במקרה שבו הגיע מועד תשלום החשבונית והחוב לא נפרע, או שלא התקבל תקבול והלקוח לא מעוניין לשלם – חברת ERN מזכה אוטומטית את חשבון הבנק של הסיטונאי.

מנכ"ל חשבשבת פרופ' אסף אברהמי: "השנה האחרונה היוותה לעסקים בישראל מערבולת כלכלית ויצרה לחלקם קשיים כלכליים, מה שהתבטא גם בבעיה במוסר תשלומים. מערכת ייחודית זו תספק לעסקים קטנים ובינוניים כלים חיוניים שלא היו זמינים עבורם ותגביר את ביטחונם הפיננסי".

סמנכ"ל לקוחות ERN דודו נציה: "מדובר במהפך, המערכת פותחת בפני לקוחות חשבשבת הזדמנויות כלכליות חדשות ומאפשרת לעסקים להקטין את היקף העיסוק בחובות ולשפר את תזרים המזומנים. באמצעות מתן שירות של התחייבות לפירעון החשבוניות של ERNיוכלו העסקים הסיטונאיים להגדיל את היקף המכירות" .