עמותת אפי - אספרגר ישראל, שנוסדה במרץ 2001 על ידי הורים למען רווחתם ולקידום ענייניהם של ילדים ובוגרים עם אספרגר ומשפחותיהם, זכתה השבוע במכרז "שילוב במדים" של משרד הרווחה להכנת בני נוער עם אספרגר לשירות צבאי. בעקבות המכרז ייפתח בקרוב קורס הכנה טרום צבאי, השמיני במספר, שבו יקחו חלק חמש צעירות ועשרה צעירים.

בקורס הם ילמדו על עולם התוכן הצבאי, יתנסו בשבוע גדנ"ע המדמה סביבה צבאית, ילמדו על עצמם ויעברו הליך שיבוץ לתפקיד בצה"ל. עם הגיוס, איש צוות מקצועי ומיומן ילווה כל חניך וחניכה במהלך כל השירות הצבאי כדי לתמוך בשילובם המוצלח בצה"ל, על מנת שהשירות יהיה משמעותי.

עמותת אפי צברה ניסיון עשיר ביותר בהכנת בני נוער עם אספרגר לשירות צבאי באמצעות תוכנית "חיבורים" של העמותה, שנוסדה לפני שמונה שנים ופועלת בתיאום עם צה"ל ומשרד הרווחה. תוכנית זו הכינה למעלה מ־120 צעירים וצעירות עם אספרגר לשירות צבאי והם שירתו במגוון יחידות ובהן יחידות הטכנולוגיות של חיל המודיעין, רשות פיתוח טנק המרכבה, גלי צה"ל, בית הדין הצבאי, חיל האוויר, אגף התקשוב, זרוע היבשה ועוד. בתקופה הקרובה ישתחררו 16 מחניכי מחזור ה', המשלימים שירות מלא בצה"ל.

דורון הלפרן, יו"ר עמותת אפי אספרגר ישראל, מספר: "הזכייה במכרז מהווה הכרה באיכותה של תוכנית 'חיבורים' ובמודל הייחודי שלה, שפותח על ידי צוות התוכנית. יחד עם תוכניות אחרות של העמותה הכשרנו צעירים וצעירות עם אספרגר לחיים מלאים, עשירים ומאושרים. הם מפתחים כישורי חיים וכישורים מקצועיים, משרתים בצה"ל, מקימים משפחות, רוכשים השכלה ומקצוע, ומשתלבים במקומות עבודה בכל מגזרי המשק. אין ספק שהשירות הצבאי הוא חוויה מכוננת עבורם, וצעד חשוב בהשתלבות בחברה הישראלית כחברים מלאים, שווי זכויות וחובות".