שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון פנתה היום (רביעי) לראש הממשלה נפתלי בנט בדרישה שיפרסם את הפרוטוקולים של דיוני קבינט הקורונה לציבור. במכתב ששיגרה אל רה"מ כתבה שאשא-ביטון: "עלינו לפעול ליצירת שקיפות מלאה לתהליך קבלת ההחלטות והדיונים המקצועיים המתקיימים מפעם לפעם - ולפתוח אותם במלואם לציבור הרחב. כך התחייבנו לציבור במערכת הבחירות האחרונה. הבטחה כזו ראוי לקיים".

במכתב ציינה השרה את שיחותיה הקודמות עם ראש הממשלה וחזרה על דרישתה לפרסם את הפרוטוקולים. לטענתה, הצעד "יחזק את אמון הציבור בממשלה". שאשא-ביטון אף הוסיפה כי פרסום הפרוטוקולים הוא מהלך שחברי הממשלה חייבים לבצע, מתוקף היותם שליחי ציבור.

בשבוע שעבר, בג"ץ הורה לממשלה לנמק מדוע יש להשאיר את החיסיון על הפרוטוקולים המדוברים. ההחלטה הגיעה בעקבות עתירתה של התנועה לחופש המידע. בג"ץ הורה לממשלה להגיב עד לתאריך ה-11 בנובמבר, כאשר עליהם להסביר מדוע הוטל החיסיון ומדוע אין, לטענתם, למסור את תמלילי השיחות לעותרים.

כזכור, בחודש יוני פנה שר הביטחון בני גנץ לראש הממשלה נפתלי בנט וביקש ממנו "להסיר באופן מיידי את החיסיון מדיוני הקורונה". במכתב שהעביר גנץ הוסבר כי גנץ מבקש לחשוף את הפרוטוקולים בכדי שהציבור כולו יחשף לפעולות הקבינט, השרים והתנהלות שרי הממשלה. עוד ציין שר הביטחון כי אמון הציבור בהחלטות הממשלה נשחק בתקופת הקורונה, והוסיף כי ההדלפות מתוך דיוני הקבינט, אותן כינה "מגמתיות", מחריפות את אי האמון הציבורי.