שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (חמישי) כי "עימות עם איראן זה רק שאלה של זמן, ולא הרבה זמן". בריאיון באולפן וואלה! עם טל שלו ויקי אדמקר, הדגיש ליברמן כי "שום מהלך דיפלומטי או הסכם לא יעצור את תכנית הגרעין האיראנית. הם רואים את צפון קוריאה, למרות המהלכים הדיפלומטיים רואים התעצמות חסרת תקדים שלה. אסור לעם היהודי לחיות באשליות. היטלר כתב את ספרו ב-1923 ואז תפס את השלטון. זו בעיה של הקהילה הבינלאומית אבל קודם כל שלנו כי הם הצהירו שהמדיניות שלהם היא השמדת ישראל, והם אכן מתכוונים לזה".

אביגדור ליברמן מזהיר כי עימות עם איראן בלתי נמנע. צילום: מערכת וואלה!

שר האוצר התייחס לתקציב הביטחון שאושר בממשלה: "הופתעו למה אושר תקציב כזה גדול לצה"ל. הכסף הולך להתעצמות ורכישת מערכות מתקדמות. יש גם כסף לתוכנית מיגון הצפון אחרי שלקח לה שלוש שנים".

ליברמן שוחח על מתווה קיצור התורנויות וההסכם אליו הגיע שר הבריאות ניצן הורוביץ עם מארגני המחאה. "שוחחתי עם הורוביץ, הוא אדם הגון. ההסדר הזה של המתמחים נקבע ב-2011. המשרה של המתמחה היא 26 שעות, ושכר ממוצע של מתמחה הוא 24 אלף שקל לחודש. עשר שנים זה לא הפריע לאיש. אנחנו בממשלה שלושה חודשים ומתנפלים עלינו לתקן את כל המצב, זה לא הוגן. נבדוק את זה במסגרת ההסכם עם ההסתדרות הרפואית".

לדבריו, "הורוביץ לא סגר כלום" בעצמו עם המתמחים. "הצענו מתווה שנקרא 'פריפריה תחילה' עם אורנה ברביבאי והורוביץ, וחשוב להדגיש שאין מחסור של מתמחים בתל השומר או באיכילוב, יש מחסור גדול בפריפריה, אילת, נהריה וצפת וצריך לדאוג להם. לכן בנינו מתווה שמקובל על כולם. אני מניח שאחרי פסח ניכנס למו"מ על הסדר קיבוצי חדש ועד אז כלום. כל השאר זה באמת אגדות".

אביגדור ליברמן על המו"מ עם הרופאים המתמחים. צילום: מערכת וואלה!

הוא המשיך לתקוף את מובילת המחאה ריי ביטון ואמר: "אפשר להיכנס לפייסבוק שלה ולראות שחמישה ימים בשבוע היא מפעילה מהבוקר עד הלילה קליניקה פרטית, עם כל השירותים. אז אי אפשר להגיד שכולם מותשים ועובדים בשכר זעום. תנאי העבודה לא אופטימליים, אבל סבירים. זה מה שמקובל גם בארה"ב ובעולם כולו, לא רק אצלנו".
 
שר האוצר נשאל על משבר האקלים, ועל ההחלטה להעלות את המיסוי על מוצרים חד פעמיים. "אני הרבה זמן לא משתמש בכלים חד פעמיים. אני לא מבין את הטירוף שצריכה פה עולה פי 4 מהאיחוד האירופי, זה פוגע בסביבה ובאקלים".

הוא התייחס ללפגיעה בציבור החרדי כתוצאה מהרפורמה. "אני לא מבין את מי שרואה זאת כפגיעה בו. לפני 40 שנה לא היה חד"פ ולא מדיח, הסיפורים האלו זו עלילות של ש"ס ויהדות התורה. אלו לא מיסים בסופו של דבר, הצרכן לא יקנה חד פעמי, וזה נועד לשנות דפוסי התנהגות של אזרחי ישראל".

ליברמן נשאל גם על שכר אנשי הקבע והתוספת לפנסיה. "ההסדר הזה נקבע בשנות ה-60 על ידי בן גוריון. עשינו סדר והורדנו את הסכום, הורדנו את שנות הסדיר לחישוב הפנסיה, וחסכנו כמה מאות מיליונים. הניסיון להציג אנשי קבע כשודדי הקריביים הוא פסול".

אביגדור ליברמן (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
אביגדור ליברמן (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

על השכר לחיילים בשירות סדיר אמר שר האוצר: "אין שכר לחיילים סדירים, יש דמי קיום. אין לנו צבא שכיר או מקצועי. הבטחתי לפני הבחירות להעלות את דמי הקיום של חיילי הסדיר ב- 50%, מה רוצים? עומדים עם סטופר ביד. הממשלה קיימת ארבעה חודשים, תבדקו אותי אחרי שנה".

ליברמן האשים את הליכוד ואת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בשימוש ציני בחיילי צה"ל. "זה דבר הכי ציני ומסוכן שראיתי. פעם ראשונה שמפלגה גדולה עושה מניפולציות על אנשים צעירים, בני 18, 19 ו-20. נתניהו עושה שימוש פוליטי בחיילים כדי להסית נגד מפלגה אחרת. נתניהו אמר בישיבת הסיעה של הליכוד ש'זו הנקודה הכי חזקה כרגע בדעת הקהל, תדברו על זה כמה שיותר'. מי הפריע לו לעשות את זה? היית בשלטון עד 2021, למה נתניהו לא עשה את זה? זו ציניות מוחלטת ומניפולציה. הוא לא דואג באמת לחיילי צה"ל, זה שימוש פוליטי".