מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, התייחס היום (חמישי) לסוגיית תקיפות הסייבר, לאור זו שאירעה לאחרונה במערכות בית החולים הלל יפה, והבהיר כי ישנן רשויות במדינה שאינן ערוכות להתמודד אירוע שכזה. דבריו נאמרו במסגרת ועידת MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי.

הוא ציין כי "בימים אלו אנחנו מבצעים ביקורת על מוגנות בתי החולים למתקפות סייבר. גם בית החולים הלל יפה כלול בביקורת זו. במסגרת הביקורת נעשה בדיקות חדירה מטעמנו. את הדוח נפרסם בשנה הקרובה, כאשר נשלים את העבודה עליו".

"זירת המלחמה משתנה מול עינינו", הבהיר אנגלמן. "את הטילים לעתים יחליפו וירוסים, לחימת השטח תתחלף לעיתים בלחימה וירטואלית בזירת הסייבר. לכך גם הרשויות המקומיות וגם השלטון המרכזי בישראל צריכים להתכונן".

לדבריו, בתקופת הקורונה הייתה האצה של הליכי החדשנות במדינה, אך לטענתו היא עדיין איננה מספיקה. עם זאת, הסביר כי החדשנות מביאה עמה גם סיכוני סייבר, אך גרס כי "אסור שאיומי הסייבר יגרמו לנו להפחית בחדשנות החשובה כל כך, דבר כזה כמוהו ככניעה לסחטנות ולטרור".

"המשמעות של איומי הסייבר היא שצריך במקביל לפעול גם למוגנות מפני מתקפות הסייבר. בכך יש למדינת ישראל עוד כברת דרך לעבור", אמר אנגלמן בוועדה.