פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד עודד שכנאי, גל הירש ומיכאל בנימיני בגין עבירות מס בפרשת "דיפנסיב שילד". בנוסף, הוגש כתב אישום נפרד נגד יניב אדם בגין עבירות מס במסגרת הסדר טיעון. 

על פי כתב האישום, בין השנים 2009-2007 פעלו שכנאי, הירש, בנימיני ואדם כשותפים במתן שירות למשרד ההגנה בגיאורגיה ובמקומות אחרים במסגרת מערך חברות שבשליטתם, כל אחד לפי חלקו. עוד נכב כי "בין היתר פעלו הנאשמים במסגרת החברות דיפנסיב שילד ישראל בע"מ שהוקמה בישראל, חברות שהוקמו בגיאורגיה וחברות שהוקמו באיי הבתולה הבריטיים. פעילות זו הוסדרה באמצעות שורה של הסכמים שנחתמו בין היתר על ידי החברות הנזכרות מעלה לבין לקוחות השותפות".

הארבעה עסקו בתקופה זו בייעוץ בטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי מול משרד ההגנה בגיאורגיה. שכנאי והירש ניהלו במשותף את הפעילות בגיאורגיה, בכלל זה ניהולה המקצועי, תכנונה והוצאתה לפועל וכן היו אחראים על הקשר מול משרד ההגנה הגיאורגי והגורמים המקומיים. בנימיני פעל בגיאורגיה לקידום הפעילות המקצועית והאינטרסים של השותפות. אדם היה אחראי, בין היתר, על פיקוח מקצועי, חניכה וליווי של התוכניות שהופעלו במסגרת הפעילות. 

על פי כתב האישום, מפעילותה העסקית של השותפות נצמחו לנאשמים הכנסות המצטברות להיקפים של מיליוני שקלים, שזרמו לחשבונות החברות הללו. הם חילקו ביניהם את הרווחים בחשבונותיהם האישיים, לצד חשבונות של חברות זרות נוספות אשר בשליטתם, בבנקים זרים. כמו כן, הנאשמים העבירו כספים בין חשבונותיהם האישיים וחשבונות החברות שבשליטתם לבין עצמם. 

מהמסמך עולה עוד כי בשנים 2009-2007 עודד שכנאי לא דיווח בדוחותיו על הכנסה אישית בסך שלא פחת מכ-19.5 מיליון שקלים, בשנת 2008 גל הירש לא דווח בדוחותיו האישיים על הכנסה אישית בסך שלא פחת מכ-6.1 מיליון שקלים, ובשנים 2009-2008 מיכאל בנימיני לא דיווח על הכנסה אישית בסך שלא פחת מכ-13.4 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום בהסדר שהוגש נגד יניב אדם, בשנים 2009-2007 אדם לא דיווח על הכנסה בסך של כ-3.6 מיליון ש"ח שנצמחה לחברה באמצעותה פעל בחו"ל, וזאת ללא הצדק סביר. במסגרת ההסדר הוסכם כי אדם יודה בעבירה של מסירת דוח וידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר, והצדדים יעתרו לעונש מוסכם של שישה חודשי עבודות שירות וקנס של מאה אלף ש"ח, זאת לאחר הסדרת חוב המס מול רשות המיסים. 

בפרקליטות ציינו כי בנוסף לחשד לעבירות מס, החקירה בתיק כללה בראשיתה גם חשדות בגין תשלום שוחד לעובד ציבור זר – חשדות שלא התגבשה בעניינם תשתית ראייתית עוד בשלב החקירה.

עורכי דינו של תא״ל (מיל) גל הירש, עוה״ד נבות תל-צור, גיורא אדרת וטל שפירא מסרו: "קיבלנו בצער את ההודעה על הגשת כתב אישום כנגד תא״ל (מיל׳) גל הירש בחשד לביצוע עבירת מס. עם קריסת תיקי השוחד שהובילו שלא בצדק לסיכול מינויו של הירש לתפקיד מפכ״ל משטרת ישראל, נותרנו עם כתב אישום רעוע בחשד לעבירת מס בקשר עם אירועים שהתרחשו בשנת 2007, לפני לא פחות מ-14 שנה".

"במשך מספר ישיבות שימוע הצגנו בפני הפרקליטות באריכות ובפירוט ראיות חד-משמעיות לכך שכל דיווחיו של הירש נעשו כדין וכי שולם מס מלא בגין הכנסותיו, וסברנו כי בכך יסתיים סוף-סוף עינוי הדין הכבד שהוא מנת חלקם של הירש ומשפחתו מאז פתיחת החקירה כנגדו, לפני שש שנים, עם מינויו לתפקיד המפכ״ל", הוסיף, "בנסיבות אלה, הופתענו והתאכזבנו מההחלטה על הגשת כתב אישום, אך מהיכרותנו את העובדות אנחנו מאמינים כי לאחר שמיעת הראיות והטיעונים בית המשפט יזכה את הירש מכל אשם, והניסיון להצדיק בדיעבד את הפרשה החמורה של סיכול מינויו למפכ״ל לא יצלח".

פרקליטיו של שכנאי, עוה״ד ז׳ק חן, משה מזרחי, שי אילון ואלדד נח, מסרו: ״שש וחצי שנים של עינוי דין שקשה לתאר את נזקיו חלפו מאז נפתחה נגד מר שכנאי ואחרים, חקירה בחשדות שהופרכו כליל. למעלה משנתיים מתקופה ארוכה זו שהה התיק בפרקליטות. עתה הוגש כנגדו אישום בגין עבירות מס שנעברו לפי הנטען לפני כ-14 שנים. לא ניתן שלא להתקומם על הקשחת הלב נוכח עינוי הדין הנורא והבחירה להגיש בכל זאת כתב אישום בעבירות מס תוך התעלמות מוחלטת מטענות הגנה מוצקות המגובות בראיות של ממש לפיהן בתקופה המדוברת היה מר שכנאי תושב חוץ שבאמתחתו גם חוות דעת מתאימה שעלתה בקנה אחד עם קביעותיהם של מספר פקידי שומה בעינינו. אנו סמוכים ובטוחים שבית המשפט שייחשף לחומר הראיות יזכה את מר שכנאי מכל אשמה״.

פרקליטיו של יניב אדם, עוה״ד מיכל רוזן עוזר, משה מזרחי, ואלדד נח, מסרו: ״לאחר שנים ארוכות, הוסכם כי ניתן ליחס ליניב אדם מעשה עבירת מס, שהיא ברף הנמוך של רשלנות. הסכמתו של יניב אדם להסכם מבטאת לקיחת אחריות על אירוע מלפני 14 שנים ואת רצונו לשים את האירוע מאחוריו״.

הירש בתגובה: "אני אחרי שנים ארוכות של חקירות ועינוי דין"

בתגובה לכך, הירש פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי "בשבועות האחרונים סירבתי לחתום על עסקת טיעון ולהודות בעבירות שלא ביצעתי. נחשדתי בשוחד בפרשת ראשון לציון ובשוחד לעובד ציבור זר בחו״ל, נחקרתי על סעיפי חשד רבים במשך יותר מחמש שנים (!) והתיקים התפורים האלה שסיכלו את המינוי - נסגרו! התיק שוכב בפרקליטות כבר יותר משנתיים".

"כשלא נמצאה דרך אחרת להפליל אותי חיפשו וחיפשו (ואפילו גייסו עד מדינה מפוקפק-כשתחשף זהותו תגרם מבוכה רבה לרשויות האכיפה), ואז התמקדו בחקירת המס", הוסיף. "אני אחרי שנים ארוכות של חקירות ועינוי דין, בידיי ראיות ומסמכים מזמן אמת אשר יפריכו מהיסוד גם את החשד הזה, שהוטח בי שלא בצדק".

"זהו מאבק שלא נגמר, כבר שש וחצי שנים והוא עתיד להימשך, הנזקים הכלכליים והבריאותיים עצומים", אמר הירש. "סיכול זה סיכול, במלוא מובן המילה ומובן גם שעם ניהול המשפט אהיה מוגבל בעשייתי הציבורית. אתרום למדינה בדרכים אחרות".