מפקחי היחידה  המרכזית  לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר סיכלו היום (חמישי) ניסיון לשיווק של למעלה משני טון של בטטות שהוברחו לחנויות ברחבי הארץ. סיכול הניסיון התאפשר בעקבות קבלת מידע מוקדם על בטטות שהוברחו משטחי הרשות הפלסטינית מאוחסנות במחסן מרכזי של אחת מהחברות לאספקת תוצרת חקלאית במושב הממוקם בשפלת יהודה. בהגיעם של פקחי משרד החקלאות למקום, הם מצאו 10 טון בטטות, שחלקן מגידול מקומי וחלקן ממקור לא ידוע. 

לאור הממצאים, נחקר בעל המקום, ובמהלך החקירה טען כי כל הבטטות גודלו על ידי שני חקלאים ישראלים מהאזור. אולם, מעדויות שנגבו על ידי המפקחים, עלה כי מעל שני טון בטטות שיועדו לשיווק בתחומי ישראל, הוברחו משטחי הרשות הפלסטינית. נגד החשוד, גבר בשנות ה-40 לחייו, תושב האזור, נפתחו הליכים משפטיים. כל הבטטות הועברו להשמדה.

מלאי הבטטות שנתפס  (צילום: משרד החקלאות)
מלאי הבטטות שנתפס (צילום: משרד החקלאות)

על פי חוק שיווק תוצרת חקלאית ישנם מספר תנאי סף לכניסת תוצרת חקלאית לארץ, ובהם: חובת מעבר סחורות במקומות מוסדרים על פי חוק, דיגום תוצרת חקלאית מיקרוביולוגית, בדיקת שאריות חומרי הדברה וחובת היתר משווק מורשה מאת משרד הבריאות. מכאן, תוצרת חקלאית שלא נבדקת מהווה סכנה לבריאות הציבור מחד, ומאידך עלולה להוביל לכניסת מזיקים ונגעים, העלולים להרוס ענפי חקלאות רבים. 

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות התייחס לאירוע ומסר: "היחידה פועלת במטרה לחזק את האכיפה ולוודא כי מקור התוצרת החקלאית המועברת לישראל נמצא תחת פיקוח, אנשי המקצוע פועלים באופן מתמיד כדי למנוע ניסיונות אלו, אשר עלולים להשליך על בריאות הציבור".