שר החוץ יאיר לפיד, שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן וסגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ סיירו היום (חמישי) בדרום עם יו״ר רע"מ מנסור עבאס במטרה לעקוב מקרוב אחר הבנייה הבלתי חוקית. במהלך הסיור הודיע לפיד על הסדרתם של שלושה יישובים ראשונים בפזורה הבדואית.

השר לפיד אמר כי "לראשונה בהיסטוריה אי פעם מפלגה ערבית היא חלק מהשלטון בישראל, חלק מהממשלה ושותפה חשובה בממשלה. בזכות השותפות הזאת עם מנסור עבאס אנחנו מעבירים בשבועות הקרובים את התוכנית הלאומית לפיתוח החברה הערבית שכוללת עשרות מיליארדי שקלים להשקעה בתשתיות שצריך היה להשקיע בהן כבר מזמן. הדברים הכי גדולים עד הדברים הכי קטנים. עוד יישובים יחוברו לחשמל ואנחנו מעבירים בימים אלה את שלושת היישובים הראשונים והלא מוכרים, שיעברו תהליך של הסדרה". 

עוד אמר השר, כי "קורה פה שינוי היסטורי, החברה הערבית לוקחת אחריות יחד איתנו ואנחנו מטפלים בדברים שהוזנחו במשך שנים לטובת מדינת ישראל וכל אזרחיה. נמשיך לעבוד כדי שיהיה שוויון אזרחי מלא לאזרחי ישראל הערבים, ושיטופלו בעיות העומק והשורש של החברה הערבית בישראל".

יאיר לפיד, מנסור עבאס, יואב סגלוביץ ומאיר כהן בסיור בדרום (צילום: אלעד גוטמן)
יאיר לפיד, מנסור עבאס, יואב סגלוביץ ומאיר כהן בסיור בדרום (צילום: אלעד גוטמן)

שר הרווחה והביטחון החברתי הממונה על ההתיישבות הבדואית בנגב, מאיר כהן, אמר כי "הממשלה הנוכחית אומרת מה שקודמותיה לא אמרו, אנחנו לא נתעלם מהנגב. מדיניות הסתר הפנים תמה ובמקומה, תשיב את המשילות לנגב. זאת הפעם הראשונה שבממשלה יושבת סיעה ערבית וזו הזדמנות פז לפתח את הנגב. חינוך, בריאות, הסדרה, מאבק בפשיעה, כל אלה על סדר יומה של הממשלה הנוכחית, יחד עם המנהיגות הטובה שיש בנגב, יהודים ובדואים יחד".

מאיר כהן, יאיר לפיד ומנסור עבאס בסיור בדרום (צילום: אלעד גוטמן)
מאיר כהן, יאיר לפיד ומנסור עבאס בסיור בדרום (צילום: אלעד גוטמן)

סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ, הממונה מטעם הממשלה למאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית: "יש תכניות אדירות לממשלה הזאת בכל התחומים גם בתחום ביטחון הפנים. יש לי אחריות עכשיו לשישה חודשים הקרובים להוביל לשינוי. אפשר לעשות את זה. צריך לפגוע בעבריינים ולחזק את האזרחים הנורמטיביים שהם רוב רובה של האוכלוסייה בנגב".