נאור בר: ההכנות לחגי המכירות החלו בפברואר

"שותפי פבל חזנוב ואני הקמנו ב-2016 את חברת נטיורל סולושנס בע"מ שמייצרת ומשווקת מוצרי קוסמטיקה לבעלי חיים - כלבים וחתולים בעיקר: שמפואים, קרמים ומגבונים מיוחדים, קולרים נגד פשפשים מחומרים טבעיים ואורגניים ועוד. בתהליך ההפקה של המוצרים אנו משלבים חומרי גלם מים המלח - מינרלים, בוץ וכדומה. החברה אמנם רשומה בישראל ואנו מייצרים כאן את המוצרים שלנו, אבל את הפעילות אנו עושים ברחבי העולם באמצעות פלטפורמת המכירות שלנו באמזון. זה השער שלנו לצרכנים הפרטיים ברחבי העולם.

"פבל יושב בחו"ל, ואני בישראל אמון על הייצור והייצוא. יש לנו מחסן גדול בשיקגו וכל המוצרים נשלחים מהיצרנים בישראל ישירות אליו. בנוסף, יש לנו צוות של כשמונה אנשים באוקראינה שעוסקים בניהול, פרסום וגרפיקה. במהלך סגרי הקורונה הביקוש למוצרי החברה עלה במאות אחוזים. אנשים אוהבים לפנק את הכלבים שלהם ממש כמו ילדים, במיוחד בארה"ב, והיה להם כסף פנוי וזמן מול המחשב. 85 אחוז מהלקוחות שלנו הם פרטיים ו-15 עסקים קטנים, בעיקר בארה"ב אבל גם באירופה, קנדה יפן אוסטרליה. המותג עצמו נקרא Arava Dead Sea Pet Spa.

"חגי המכירות של נובמבר מתאפיינים ברצון העז של הלקוחות הפרטיים לרכוש מתנות. אנחנו התחלנו את ההערכות לנובמבר השנה כבר בפברואר כי למדנו שאם נחכה עד יולי-אוגוסט, הסחורה תתקע במחסנים של אמזון. צריך לזכור שגם כך יש בעולם בעיה קשה של תעבורה ימית ושל עלויות המשלוחים, שקפצו פי חמש ואף יותר בשנה האחרונה. בניגוד לרוב העסקים שלוקחים חלק בבלק פריידי למשל, אנחנו לא נותנים הנחות אלא הטבות. חשוב לנו לשמור על המיתוג הגבוה שלנו - גם בכלל שהמוצרים שלנו טבעיים וגם שהם מייד אין ישראל. מאידך, אנחנו נותנים שירות VIP לכל צרכן באשר הוא.

הכותב הוא בעלים משותף של חברת NATURAL SOLUTIONS LTD

נאור בר נטיורל סולושנס (צילום: פרטי)
נאור בר נטיורל סולושנס (צילום: פרטי)

שגיא אברהמי: בנובמבר נחגוג שנה לחנות המקוונת

"אשתי ליאן ואני מנהלים את החברה זה 20 שנה. עד שהגיעה הקורונה, ליבת העסק היתה ייצור מוצרים לחברות מובילות כמו סופרפרם, דלתא, זארה וטרמינל איקס: בקבוקים, תיקים, ציוד לבית ספר, מתנות ועוד. אנחנו לדוגמה מייצרים את כל המרצ'נדייזינג של הפסטיגל בחנוכה. יש לנו משרדים בבנימינה בהם אנו עוסקים בעיצוב ופיתוח המוצרים, ושלוחה בסין, עם אנשי בקרת איכות ומנהלי קטגוריות,  שאחראית על ייצור של מעל 2,000 מוצרים בשנה.

"בסגרי הקורונה פסקו לגמרי ההזמנות מהחנויות בארץ ובעולם והבנו שאנו הולכים למהלך ארוך. אז החלטנו לפתח קטגוריה חדשה של מוצרי 'עשה זאת בעצמך', DIY, באמצעות אתר מכירות אונליין ללקוחות פרטיים. יש לנו קיטים להכנת תכשיטים, מקרמה וטאי דאי, שזה צביעה של טקסטיל – חולצות, בדים, וילונות, כובעים, תיקים ועוד. פתחנו את הקטגוריה בנובמבר שעבר ומאז עיקר הפעילות מתרכזת בה. יש לנו מפעילים שמגיעים לעשות סדנאות באירועים, ערבי גיבוש לחברות, בר ובת מצוות ועוד, כשהלקוחות יכולים בעזרתנו לבנות את הקיט שהם מעוניינים בו.

"פתיחת הפלטפורמה של אתר המכירות חייבה אותנו להוסיף צוותים ולעבוד עם חברת שליחויות בישראל. השנה, לראשונה, נחווה את ימי המכירות של נובמבר בתור מוכרים. נרשמנו לאירוע שופינג איי אל ואנו מצטרפים לחגיגת המבצעים עם ערכה שניה ב50% הנחה, שזה תקף לכל ערכות הפוסטרים והתכשיטים, ולמגוון ערכות מקרמה וטאי דאי. בינתיים התחדשו ההזמנות מהלקוחות הוותיקים, אבל הכמויות הרבה יותר קטנות מהעבר. צריך להבין שאצלנו מזמינים חצי שנה קדימה כי אין לנו מלאים. אנחנו מייצרים ושולחים. עלויות המשלוח מסין קפצו דרמטית, בעוד שמפעלי הייצור שם עובדים פחות שעות בגלל בעיית החשמל והאנרגיה. ברור לנו שגם אחרי שהקורונה תיעלם, אנחנו נמשיך ביוזמת הקיטים ואף נרחיב אותה. בתחילת נובמבר נפתח חנות אונליין שלנו בארה"ב, עם שליחויות עד הדלת.

הכותב הוא בעלים משותף של חברת "פאנקי פיש". רח' הטחנה 60, בנימינה
https://il.funkyfish.com/

שגיא אברהמי (צילום: פרטי)
שגיא אברהמי (צילום: פרטי)

זיו שיינפלד: תכינו מראש מילות מפתח בגוגל

חגי נובמבר הם התקופה החמה ביותר של השנה לקניות ברשת והכנה מוקדמת אליהם תעשה את ההבדל למשווקים מהבחינה העסקית. אחרי שתמפו ותפלחו את קהל היעד שלכם, עשו שימוש באחד הכלים החשובים והמשתלמים ביותר מבחינת עלות-תועלת: הניוזלטר, מערכת הדיוור (אי מייל) שמבוססת על רשימת משתמשים, אנשי קשר ולקוחות שכבר נמצאים ברשותכם. זה ה-זמן לסגמנטציה, כלומר חלוקה של הקהל לפי סוגי קונים - קלים, כבדים, לפי גודל קנייה\מוצר, לפי תאריך או לפי אזור גאוגרפי. אחר כך שילחו אליהם הצעות למבצעים והטבות ובעיקר הכינו את אתר הסחר שלכם לקראת הפניות שלהם.

חגי נובמבר הם שיא החיפושים של הקונים. הם מחפשים בגוגל מבצעים, מתנות ומוצרים לקנייה. לכן, הכינו מראש מילות מפתח על ביטויים רלוונטיים למוצרים שאתם משווקים, בדקו בגוגל טרנד מה רלוונטי ופופולארי, התייעצו או טוב יותר-  קחו איש מקצוע לעבודה הספציפית הזו, ותוכלו בזמן שיא לקצור את הפירות.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של משרד הפרסום הדיגיטלי Z Digital House
www.zdigital.co.il 

זיו שייינפלד יועץ איקומרס (צילום: פרטי)
זיו שייינפלד יועץ איקומרס (צילום: פרטי)

רחל (חלי) רווח: לבצע הגנות לשערי המטבע

בעלי העסקים הפועלים בתחום המסחר המקוון ניצבים בפני אתגרים רבים. חודש נובמבר בפתח וההערכות לחודש הקניות בשיאה. מגוון מוצרים מוצעים לשוק הרחב בהנחות או הטבות והתחרות גבוהה. עסקים רבים נערכים כבר מתחילת השנה לחודש נובמבר, המחייב את העסקים המסחריים להכרות טובה עם השוק, לטרנדים החדשניים, לביקושים, למתחרים ולשינויים הרגולטוריים בזירות המסחר. ההערכות ורכישת המלאים המוגברת לתקופה זו מצריכים ניהול תזרים מזומנים שוטף ועקבי. לכן, בתקופות אלו חשוב מאוד שהבנק יהיה חלק מהתהליך וההערכות התזרימית הנדרשת.

במסחר המקוון נדרש מבעלי העסקים בזירה הבינלאומית להיות ערים לשינוי מטבע ולמחירי סחורות ובמידת הצורך לבצע הגנות לשערי מטבע. זאת על מנת לצמצם ככל שניתן את ההפרשים במחירי המוצרים וחומרי הגלם, שבסופו של דבר ישפיעו על רווחיות העסק מהמוצר הסופי. חשוב לא להישען על ספק אחד ולפזר את רכישת המלאים מול מספר ספקים, וזאת לאחר בדיקת עלויות כולל עלויות אחסון, שינוי ותנאי תשלום. בניהול נכון ובהערכות מראש, חודשי המכירות המוגברים מסייעים לצבירת עודפים, אשר ייקלו על בית העסק בתקופות חלשות יותר.

הכותבת היא מהאגף לבנקאות קמעונאית בבנק הפועלים

רחל חלי רווח (צילום: פרטי)
רחל חלי רווח (צילום: פרטי)