עיתון "סאבח" הטורקי אשר דיווח לראשונה על עצירתם של 15 "סוכני מוסד" במדינה, פירסם הבוקר (שישי) פרטים חדשים מחקירתם. מהמידע החדש עולה כי רוב העצורים הודו בקשרים המיוחסים להם, והודו כי ריגלו מדי פעם עבור המוסד למשך תקופה מסוימת.  

כמו כן, "הסוכן" הבכיר שנעצר, M.A.S, סיפר כי היה בקשר עם מפעילו עוד בשנת 2018, והוסיף כי המפעיל טען שהוא רוצה לעזור לפלסטין. עוד עולה כי המפעיל, שעל פי הדיווח נקרא A.Z, שמר איתו קשר דרך וואטסאפ תוך שימוש במספר זר.

מהדיווח עולה כי המפעיל ביקש מ-M.A.S למסור לו מידע תוך שהוא טוען כי יש לו לקוחות ממוצא ערבי בגרמניה שרוצים ללמוד בטורקיה. בשיחה הבאה בין השניים, ביקש המפעיל לעשות מחקר על חייהם של הסטודנטים הפלסטינים שלומדים במדינה.

מעצר "סוכני המוסד" בטורקיה, מתוך הטלוויזיה הטורקית

בתגובה לבקשתו, ערך החשוד מחקר בו סקר את הדרכים בהן הפלסטינים נכנסו לאוניברסיטאות במדינה, ואילו הזדמנויות סיפקה עבורם הממשלה הטורקית. על פי הדיווח, הסוכן שנעצר שלח את המחקר למפעילו לאחר שבוע וקיבל תמורתו מאות יורו באמצעות חברת וסטרן יוניון.

לצד זאת, דווח כי הכסף שהועבר היה רק החלק הראשון מתוך אלפי יורו שקיבל במשך שלוש שנים ממפעילו. בהמשך אף ביקש ממנו A.Z לערוך שני מחקרים נפרדים על ארגונים לא ממשלתיים פלסטיניים שנמצאים בטורקיה, כאשר הבקשה הראשונה ליצירת קשר פנים אל פנים עם סוכני המוסד התרחשה בשנת 2019.

על פי הדיווח, המפעיל אמר לסוכן שנעצר: "יש לי חבר קרוב שרוצה לעזור לעם הפלסטיני". חברו של המפעיל, התגלה כמפעיל נוסף העונה לשם M.C. בהודעה שמסר העצור ונחשפה בעיתון נכתב: "M.C סיפר לי שהוא עובד באיחוד האירופי. הוא הצהיר שהוא רוצה לעזור לפלסטינים ורוצה לקבל ממני מידע על הארגונים הלא ממשלתיים הפלסטינים בטורקיה. הוא אמר שיש להם משרדים בגרמניה".

כמו כן, עולה כי השניים תקשרו ביניהם דרך אמצעים שונים עד חודש אפריל, אז המפעיל AZ ביקש מהסוכן שנעצר להיפגש פנים מול פנים באירופה. לדבריו של העצור, עלויות הויזה, המלון והדרכון כוסו על ידי המוסד. "הלכתי לקונסוליה של שוויץ וביקשתי ויזה, קיבלתי אותה תוך שעה. הוא לקח אותי למלון להיפגש עם MC, שאמר ל-AZ שהוא יכול ללכת", סיפר.