מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (שישי) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום כנגד עידן מיכאלוב (21) מאופקים, בגין עבירות של הטרדה מינית והתנכלות וכן בגין פגיעה בפרטיותן של 170 נשים, חלקן קטינות. על פי האישום, מיכאלוב הפיץ באופן שיטתי תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני של אותן נשים, דרך אפליקציית טלגרם. בנוסף, הוגשה בקשה למעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.  

עוד נכתב בכתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין איתי גוהר וענבל קליין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, כי מיכאלוב הקים וניהל מספר ערוצים ייעודיים באפליקציית טלגרם, ובהם נהג להפיץ תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני, בין היתר בעת ביצוע אקטים מיניים, של צעירות וקטינות ישראליות, ללא ידיעתן וללא הסכמתן.

עוד נטען כי הנאשם ניהל מספר ערוצי תוכן שונים, בהם היו חברים כ-2,900 משתמשי טלגרם, כאשר הוא מסווה את פעילותו ביישומון באמצעות יצירת חשבונות משתמש שונים. מיכאלוב נהג למכור את הגישה לצפייה בתכנים שבערוצי התוכן למשתמשים ברשת בעבור דמי שימוש בסכומים משתנים. כך למשל, חלק מן הערוצים הוגדרו סגורים ו"אקסקלוסיביים" ובגינם גבה הנאשם דמי כניסה חד פעמים בסכום של 60 שקלים, ואילו ערוץ נוסף הוגדר "סגור" ו"בלעדי", ועבורו גבה הנאשם דמי כניסה חודשיים על סך 60 שקלים. יתר התכנים היו חשופים גם ללא רישום בעבור משתמשים מזדמנים. 

עוד נאמר בכתב האישום כי מיכאלוב הדגיש בפני המשתמשים שהערוצים בניהולו מכילים תכנים מיניים בלעדיים שהושגו על-ידו, אשר טרם הופצו באופן נרחב. לשם כך נהג הנאשם לצרף לפרסומים את תצלום הפרופיל האישי של צעירות וקטינות ברשתות החברתיות, וכן פירוט של פרטיהן האישיים, מתוך מטרה להוכיח כי מדובר בתכנים "אותנטיים" של צעירות ישראליות ולא בחומר פורנוגרפי מרחבי העולם.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי מסר כי "תיק זה מצטרף למספר כתבי אישום נוספים שהוגשו על-ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה במהלך השנתיים האחרונות, ועניינם באכיפת 'חוק הסרטונים', האוסר על הפצה של תוכן מיני ללא הסכמת המצולם או המצולמת". עוד אמר ד"ר ויסמונסקי כי תופעת הפרסום של תכנים מיניים נפוצה במיוחד באפליקציית טלגרם, שבה התרבו לאחרונה קבוצות ייעודיות העוסקות בהפצה ופרסום של תכנים מיניים ללא הסכמת המצולמות.