איציק סעידיאן, שאושפז במצב קשה לאחר שהצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום בפתח לפני מספר חודשים, עבר אתמול ניתוח ארוך, זאת לאחר החמרה שחלה במצבו כמה ימים קודם לכן. אחיו אבי, שוחח הבוקר (שישי) עם גיא פלג בתוכניתו ב-103FM ועדכן במצבו של איציק: "הוא עדיין חלש, הוא עבר אתמול ניתוח של תשע שעות". 

"הוא עובר המון טיפולים", המשיך האח לספר, "הדבר הזה שהוא עשה לגוף שלו כמעט לא השאיר כלום. כל טיפת אנרגיה שלו הולכת למקום של דיבור וצריכה ללכת יותר למקום של ההחלמה". עוד אמר כי "הרופאים ביקשו כרגע להפסיק את הביקורים, הוא בסכנת חיים ממשית".

אבי שיתף כי "כל יום יש זיהומים חדשים קשים שמשתלטים עליהם". עוד ציין כי "במקומות מסוימים השריפה הגיעה גם לעצם. הרופאים שומרים עליו ולא רוצים שיקרה לו משהו. ברוך השם שאחי מתקדם בשלבים, גם אם מאוד קטנים".

"איציק רוצה לחיות"

כזכור, סעידיאן שב להכרה לאחר חמישה חודשים מאז שהצית את עצמו. אחיו נזכר באותו רגע וסיפר בהתרגשות: "בפעם הראשונה שהוא דיבר אשתי ואני היינו לידו, הוא שאל אותי שלוש פעמים אם הוא חי, אני רואה שהוא כן רוצה לחיות. מהרגע שהוא פתח עיניים אני מראה לו איזה גיבור הוא". 

כשנשאל, איך סעידיאן מעכל את המצב הנוכחי, ועד כמה הוא מודע לו, השיב אבי: "הוא עדיין לא מעכל את מה שקורה, יש פה אנשים שמחכים לו ורוצים להגיד לו כמה הוא גיבור". עוד אמר: "אני חושב שזה נותן לו כוח. אחי הוא גיבור ישראל אמיתי, הוא לחם בעזה וראה את חברים שלו נשרפים. הוא היה הולך לוועדות ורואה איך מתעללים בפוסט טראומטיים כי הפציעה שלהם שקופה, הוא לא הצליח להבין את זה".

בסיום דבריו, ביקש אבי סעידיאן להמשיך ולהתפלל לרפואת אחיו האהוב: "תמשיכו להתפלל בשביל אחי, הוא עשה את זה למענכם והוא יצא מזה. איציק הוא גיבור ישראל".