לאחר הביקורת של חברי כנסת מהקואליציה ומשרד החוץ האמריקאי על ההכרזה הישראלית של שישה ארגונים אזרחיים באיו"ש כארגוני טרור, גם כמה ארגוני שמאל הגיבו היום (שבת) על ההחלטה. נשיאת "זולת" ויו"ר מפלגת מרצ לשעבר, זהבה גלאון אמרה: "ארגוני זכויות אדם ישראלים בסולידריות עם ארגונים פלסטיניים ששר הביטחון הכריז עליהם כארגוני טרור".

גלאון הוסיפה: "יהודים תמיד עמדו בראש מאבקים לזכויות האדם, בכל מקום, מול כל משטר דיכוי. ובישראל המורשת האדירה הזאת מושלכת לפח, כאילו לא למדנו דבר מהתקופה שבה משטרים יכלו לעשות בנתיניהם כראות עיניהם".

זהבה גלאון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
זהבה גלאון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ארגון "שלום עכשיו" מסר: "ממשלת השינוי ממשיכה את מדיניות הסיפוח של נתניהו". נראה שהכניעה למיעוט קטן וקיצוני מחבלת לא רק בבטחון ישראל ובסיכוי לשלום אלא גם ביחסים עם ידידתנו הקרובה ארה"ב. על ראשי העבודה ומרצ לדרוש את ביטול הבנייה המזיקה בהתנחלויות שפוגעת באינטרס הישראלי ובכל פתרון מדיני עתידי".

לביקורת החריפה, הצטרפה תנועת "לוחמים לשלום": "שר הביטחון גנץ פשוט השתגע לחלוטין ומתעקש בכל הכוח להביא את מדינת ישראל להאג. הרחבת ההתנחלות היא פשע מלחמה והעמקת הכיבוש. הניסיון להעמיק את הכיבוש נועד כדי לנסות לגדוע כל רעיון לשלום. מי שהבטיח סטטוס קוו החליט לשבור אותו רק לכיוון אחד ומיישם את תוכנית הסיפוח של נתניהו וטראמפ״.

לוחמים לשלום (צילום: צילום מסך: אתר לוחמים לשלום)
לוחמים לשלום (צילום: צילום מסך: אתר לוחמים לשלום)

כזכור, על רקע ההחלטה, דובר משרד החוץ האמריקאי נד פרייס הגיב: "נבקש מממשלת ישראל הבהרות לגבי הבסיס להכרזה על שישה ארגונים אזרחיים פלסטינים כארגוני טרור. ישראל לא נתנה לארה"ב אזהרה מוקדמת על המהלך הזה. אנחנו חושבים שכבוד לזכויות אדם זה עיקרון חשוב".

פרייס הוסיף: "ארה"ב מודאגת מהכוונה של ממשלת ישראל לאשר בשבוע הבא בנייה בהתנחלויות כולל בעומק הגדה המערבית. יש להימנע מצעדים חד צדדיים וזה כולל בנייה בהתנחלויות והכשרה רטרואקטיבית של מאחזים בלתי חוקיים".

אחרי ארה"ב, חברת הכנסת נעמה ליזי ממפלגת העבודה, תקפה בחריפות את גנץ: לא אם כן קיים מידע מודיעיני שבגינו הוכרזו ארגוני זכויות אדם פלסטיניים כארגוני טרור, מדובר במהלך חמור ולא מובן מצד ישראל".