לאחר הסערה סביב הכרזתו של שר הביטחון בני גנץ על ששת מוסדות החזית העממית שהוכרזו כארגוני טרור, גורם ביטחוני הודיע היום (שבת) כי גורמים בממשל האמריקאי עודכנו מבעוד מועד בכוונה לבצע את ההכרזה ואף קיבלו לידיהם מידע מודיעיני בנושא. 

לדברי הבכיר, ששת המוסדות המדוברים פועלים כרשת מאורגנת תחת הנהגת ארגון החזית העממית, שהיה מעורב בהוצאה לפועל של אירועי טרור. במסגרת חקירת שב"כ בין מרץ למאי 2021, נחשפו פרטים רבים אודות אופן גיוס הכספים של הארגונים והשימוש בהם לסיוע לצורכי הארגון.

כזכור, דובר משרד החוץ האמריקאי נד פרייס התייחס אמש להכרזה הישראלית של שישה ארגונים אזרחיים ביהודה ושומרון כארגוני טרור, ואמר כי ארה"ב תדרוש מישראל הבהרות בעניין ההכרזה הזו. "ארה"ב מודאגת מהכוונה של ממשלת ישראל לאשר בשבוע הבא בנייה בהתנחלויות כולל בעומק הגדה המערבית. יש להימנע מצעדים חד צדדיים וזה כולל בנייה בהתנחלויות והכשרה רטרואקטיבית של מאחזים בלתי חוקיים", אמר פרייס.

מדובר בארגונים ועדת הנשים, המוסד המשפטי "אלצ'מיר", מוסד המחקר "ביסאן", ארגון "אלחק", התנועה העולמית להגנה על ילדים - סניף פלסטין (DCI-P) וועדת הפעילות החקלאית (UAWC). ארגונים אלה הינם חלק מרשת ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו.