סוכן סמוי שהופעל במשך מספר חודשים, הוביל למעצרם הלילה (בין שבת לראשון) של 34 חשודים, אשר קשורים לארגון הפשע של שלום דומרני. העצורים, בגילאי 40-16 מאזור הדרום, משתייכים באופן ישיר לארגון הפשע ופועלים תחת חסותו.

הסוכן, שזכה לכינוי "אלפא", הוא שוטר שנמצא מתאים למשימה וחדר למעגל העבריינים, רכש את אמונם ונפגש עמם. על פי המשטרה - המטרה המרכזית שהוגדרה במרחב לכיש במסגרת הפעלת הסוכן 'אלפא', הייתה לתקוף את 'צינור החמצן' הכלכלי של ארגוני הפשיעה (קווי סמים), במקביל להפעלת הסוכן ׳ניקיטה׳ ובדרך זו לפגוע אנושות ביכולותיהם להרוויח כספים המאפשרים להם להמשיך לפעול ולהשפיע על מפת הפשיעה במרחב לכיש ובכלל.

במהלך למעלה מ-60 עסקאות סמים, הצליח הסוכן לרכוש כמות קריסטל ומריחואנה השווה בערכה לעשרות אלפי שקלים, ולהפליל את החשודים. שעות הבוקר המוקדמות, פשטו כוחות המשטרה ובהם יס"מ לכיש, יחידת יואב, לוחמי מג"ב ויחידת הכלבנים, על בתיהם של החשודים, שם נתפסו סמים מסוכנים, נשק מסוג אקדח, רימוני הלם ורכבים, והם נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש.

הצמחים שנתפסו בפשיטת המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)
הצמחים שנתפסו בפשיטת המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

במסגרת המעצרים, נעצרו גם שלושה חשודים בני 50-20, בחשד למעורבות באירוע ירי שהתרחש לפני כשבוע ברחוב השורשים באשקלון. האירוע, על פי המשטרה, הוא על רקע סכסוך פלילי ומאבק שליטה בקווי הסמים, בו נפצע אדם ופונה לקבלת טיפול רפואי.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי אמר במעמד טקס החשיפה: "זהו יום שיא נוסף במאבק שלנו בפשיעה החמורה בישראל. יום בו אנו יכולים לחשוף עוד פעילות משטרתית מרשימה וחכמה של סוכן סמוי שפעל במשך חודשים בעומק ארגוני פשיעה שסחרו בסמים בכל אזור הדרום, סמים קשים שלא פעם הגיעו לידיהם של ילדים ונערים. הפעלה של סוכן מהסוג הזה משרתת את מטרת העל של המשטרה: לנקות את הרחובות מפשיעה ולספק ביטחון לתושבי ישראל".

עוד הוסיף המפכ"ל כי "הסוכן שפעל במשך חודשים ללא ידיעת קרוביו, חבריו ומשפחתו, הצליח להביא להפללתם של 34 חשודים בסחר בסמים ובכך למוטט רשת שגילגלה מיליוני שקלים ששימשו להתחזקות העבריינים ולפגיעה במאות ואלפי תושבי הדרום. אנו עושים הכל בכדי לבסס תשתית ראייתית נגד העבריינים ולהביאם לדין ופעילויות בהן המציאות עולה על כל דימיון הן דבר שבשגרה במשטרת ישראל וטוב שפעילויות מהסוג הזה ישארו חסויות ורחוקות מאור הזרקורים בכדי לאפשר לנו להמשיך לחדור לארגוני הפשיעה ולפרק אותם קליל. זו הזדמנות נוספת להודות למחוז דרום, מרחב לכיש, לימ"ר לכיש ולכל הגורמים שאיפשרו את הפעילות הנחושה והיצירתית הזו וכעת עינינו נשואות כבר לעבר הפעילות הבאה".

ממ"ז דרום ניצב פרץ עמר, אמר: ״הפעילות כנגד אירגוני הפשיעה מתקיימת כל העת גם במרחבים הטכנולוגיים. היום פעילות הסוכן הביאה לפגיעה בעורק הכלכלי של ארגוני הפשיעה בגזרת לכיש ובכך לפגיעה ביכולתו של הארגון להמשיך ולקיים את עצמו. 
אנו נמשיך לפעול בדרכים יצירתיות ומגוונות כנגד מחוללי הפשיעה וזאת על מנת להביא למיגורם ולמיצוי הדין עמם".