ח"כ אורית סטרוק שוחחה היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחסה לפירסום של רשות מקרקעי ישראל על שיווק של למעלה מ-1,300 יחידות דיור ביהודה ושומרון ועוד כ-1,000 יחידות דיור פלסטיניות בשטחי C: "רה"מ בנט עשה מקצה שיפורים בהחלטה שלו מאוגוסט ושינה את מה שהשדולה שאני וחברי יואב קיש עומדים בראשה דרשה ממנו, הוסיף כאלף יחידות דיור ותיקן את העוול הגדול כלפי המועצה האזורית בנימין וביטל את תוכנית להקים יישוב ערבי בלב גוש עציון".



"אני מאוד מודאגת מזה שבסה"כ אושרו 3,000 שזה חצי מהכמות שאושרה, שמבחינה מקצועית יכולה להתקדם. רק חצי אושר וחמור מכך הם כורכים את הבנייה ליהודים בבנייה והסדרה לערבים ביו"ש בדיוק לפי תוכנית שמייצרת נסיגה בשטח בלי הסכם מדיני. אני אמרתי בתחילת הדרך, הזהרתי את בנט ואת סער ואמרתי להם דעו לכם שאם אתם מקימים ממשלה עם השמאל, לא צריך הסכם מדיני כדי לסגת מיהודה ושומרון, מספיק הסכם קואליציוני וזה מה שקורה. זה חמור ומסוכן מאוד בעיניי", הוסיפה. 

בהמשך, התייחסה חברת הכנסת מטעם סיעת הציונות הדתית לאישור "חוק החשמל" ואמרה כי "מהשם המכובס הזה חושבים על החשמל, אבל מדובר על הלבנה של עשרות אלפי מבנים ובעצם קביעת עידוד להמשך הבנייה הבלתי חוקית הערבית בייחוד בגליל. אין לי מילים זה פשוט כניעה מבישה של התנועה הציונית לתנועה האסלאמית". 

לדבריה, יהודי לא יכול לסגור מרפסת אם זה לא כדין, אבל ערבי כי הוא ערבי אנחנו נסדיר ונחבר אותו לחשמל. קיבלתי טלפון מיהודים שחיים בגליל, שבנו משהו שלא כחוק והולכים להרוס להם והם ביקשו שאבוא לעזרתם".

"ראיתי את כל אבירי שלטון החוק והתכנון במדינת ישראל מקמיניץ דרך דלית זילבר וכל הפקידות הכי בכירה שבכל מה שנוגע להתיישבות היהודית ביו"ש היינו יכולים להוציא מהם פירור או חתיכת שינוי קל כדי לסייע, ופה? תקשיבו, מרחו אותם על הרצפה, הם ויתרו על הכול ועוד האשימו אותם שהם אשמים שהערבים בונים לא חוקי. הממשלה מאבדת את הנגב והגליל במודע, מאבדת את הארץ שלנו לדעת ואנחנו מסתפקים בכמה פירורים ביו"ש", אמרה. 

 אורית סטרוק (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אורית סטרוק (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)


בסיום, התייחסה חה"כ סטרוק גם להכרזה הישראלית על שישה ארגונים אזרחיים ביהודה ושומרון כארגוני טרור ובניגוד לביקורת בשמאל, סטרוק הביעה תמיכה בהחלטה ואמרה: "אם שר הביטחון החליט שהארגונים האלה הם ארגוני טרור יש לו על מה לסמוך". 

"מתי תיפסק הפעילות של הארגונים האלה, מתי ייעצרו הפעילים שלהם כי אחד הארגונים, הוועדה החקלאית או איך שזה נקרא היא שמפעילה את ההשתלטות החקלאית על שטחי C. אני לא מבינה למה לא נעצרו שם כל האנשים? למה לא נעצר נתיב הכסף? אם הוא ארגון טרור הוא צריך להפסיק לעבוד מיד", סיכמה.