שליח מיוחד של שב"כ ומשרד החוץ ייצא השבוע לוושינגטון כדי לקיים תדרוכים לבכירים בממשל ביידן ובקונגרס האמריקני לגבי החומר המודיעיני שמקשר בין הארגונים הבלתי ממשלתיים הפלסטינים לבין ארגון החזית העממית, ושעל בסיסו החליטה ישראל להכריז עליהם כארגוני טרור, כך אמר פקיד ישראלי בכיר.

יציאתו של השליח מתואמת בין משרד החוץ, משרד הביטחון, השב"כ ולשכת ראש הממשלה. בירושלים החליטו לשגר את השליח לסבב נוסף של תדרוכים לאור ההודעה הפומבית של דובר משרד החוץ האמריקני על כך שהממשל דורש הבהרות בנושא. בשבוע שעבר ביקר בוושינגטון ראש האגף האסטרטגי במשרד החוץ יוש זרקא ועידכן את המחלקה ללוחמה בטרור במשרד החוץ האמריקני על הכוונה להכריז על הארגונים כארגוני טרור והעביר להם מידע מודיעיני בנושא. הפקיד הבכיר ציין כי ככל הנראה בעקבות תקלה פנימית במשרד החוץ האמריקני לא הועבר המידע מהמחלקה ללוחמה בטרור לאגף מזרח תיכון, שמטפל בנושא הישראלי-פלסטיני.

איש החזית העממית, ארכיון (צילום: פלאש 90)
איש החזית העממית, ארכיון (צילום: פלאש 90)

תוצאה מכך הודיע דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס ביום שישי כי ארה"ב לא עודכנה מראש ע"י ישראל על הכוונה להכריז על הארגוני כארגוני טרור וכי תבקש הבהרות מהממשלה בירושלים. ההודעה גרמה למבוכה בישראל ויממה לאחר מכן הודיעו גורמים במערכת הביטחון כי דווקא היה עידכון מוקדם של משרד החוץ האמריקני.

"החומרים המודיעיניים הקשורים לארגונים שהוכרזו כארגוני טרור הם חלק מתיק מודיעין כבד מאוד שבו קיימות ראיות חד משמעיות הכוללות סרטים, תמונות, קבלות העברות כספים ועוד הקושרות את 6 הארגונים המדוברים לתמיכה בפעילות טרור", אמר הפקיד הבכיר. "חומרי המודיעין לא מותירים מקום לספק והם בבחינת יצוקים בבטון ומוכיחים קשר ישיר של הארגונים ואנשים מטעמם לארגון הטרור החזית העממית".