כ־300 בני אדם נהרגו מתחילת שנת 2021 בתאונות דרכים – זינוק של כ־20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך התריעה אתמול עמותת אור ירוק, שפרסמה נתונים לרגל שבוע הבטיחות בדרכים. מפילוח הנתונים עולה כי מתחילת השנה נהרגו 77 הולכי רגל, לעומת 70 בתקופה המקבילה ב־2020.

76 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה, לעומת 55 בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, 25 רוכבי אופניים רגילים, חשמליים וקורקינטים, נהרגו מתחילת 2021, לעומת 21 בתקופה המקבילה אשתקד. 78 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות רכב כבד, לעומת 59 בתקופה המקבילה אשתקד.

באור ירוק התריעו עוד כי 49 מההרוגים בתאונות דרכים מתחילת השנה היו נהגים צעירים, לעומת 34 אשתקד. 192 מההרוגים בתאונות דרכים היו יהודים ואחרים, 87 ערבים ו־18 זרים. 116 מההרוגים היו בתאונות בתחום העירוני, 127 בתחום הבינעירוני וחמישה בשטח. עוד עולה מהנתונים כי חודש אפריל היה הקטלני ביותר השנה – 47 הרוגים, וינואר היה החודש עם מספר ההרוגים הנמוך ביותר – 16, ככל הנראה בשל הסגר השלישי שהוטל בשל התפרצות הקורונה.


"תאונה רודפת תאונה ואסון רודף אסון. שנת 2021 היא שנת כישלון של המדינה בצמצום תאונות הדרכים. תמונת המצב עגומה ועצובה ולצערנו אנו עלולים לעבור את רף 350 ההרוגים השנה", אמר מנכ"ל אור ירוק ארז קיטה.

"זהו מספר בלתי נתפס, אשר רחוק מאוד מכל היעדים שנקבעו בתוכנית הלאומית. צמצום תאונות הדרכים חייב להיות יעד לאומי, ולכן ממשלת השינוי צריכה לשנות את סדרי העדיפויות. לממשלה הנוכחית יש הזדמנות להציל את חייהם של עשרות ישראלים בכל שנה ולמנוע צער וכאב ממשפחות רבות. הגדלת התקציבים לבטיחות בדרכים של כולנו תמנע צער וסבל ממשפחות רבות", הוסיף. 

ארז קיטה - מנכ''ל עמותת אור ירוק (צילום: יח''צ)
ארז קיטה - מנכ''ל עמותת אור ירוק (צילום: יח''צ)


בתאונה קטלנית שהתרחשה אתמול נהרג בן 68 מפגיעת רכבת סמוך למחלף נתניה. ההרוג עבד כמהנדס בחברה קבלנית ומסיבה שעדיין אינה ברורה עלה על הפסים ונהרג מפגיעת הרכבת.

"מתחקיר ראשוני אשר בוצע על ידי רכבת ישראל עולה, כי מדובר בעובד אשר סיפק שירותים לחברה קבלנית, אשר מבצעת פרוייקטים של תשתית עבור הרכבת", ציינו ברכבת ישראל – "במסגרת עבודתו, הגיע הבוקר לסיור באזור, ומסיבות שאינן ידועות עדיין, עלה על המסילה וללא תיאום עם גורמי הפיקוד והבטיחות של רכבת ישראל.

בעקבות האירוע, הנחה מנכ"ל רכבת ישראל על תחקיר מעמיק לאירוע וחידוד נהלי הבטיחות בכל הפרויקטיים המבוצעים בקרבת המסילה. רכבת ישראל משתתפת בצערה העמוק של המשפחה ופועלת בשיתוף פעולה עם המשטרה וכלל הגורמים הבודקים את האירוע".