כאשר אני מעוניינת לאכול משהו קטן וטעים, מיד אני חושבת על חטיף אנרגיה. החטיפים הללו, שמבטיחים להעלות את רמת האנרגיה בגופנו, נמצאים כיום בכל החנויות, הקיוסקים והמרכולים. הם נמכרים בטעמים ובגדלים שונים.

יש בהם אגוזים או פירות מיובשים, חלקם עם ציפוי שוקולד, ואחרים מוגדרים כ"טבעוניים". על כל חטיף כזה מתנוססת המילה "בריא", אבל אנחנו חייבים לקרוא היטב את האותיות הקטנות ולבדוק אם החטיף שבחרנו אכן מתאים להגדרה.

במקום לקנות מוצרים מעובדים, אני מעדיפה להכין חטיפי אנרגיה בבית. לא תאמינו עד כמה זה קל ופשוט. אני משתמשת בחומרי גלם טובים כמו קוואקר, דבש וסוגים שונים של אגוזים ויכולה לשלוט בכמויות החומרים ובממתיקים.

ההכנה מתחילה בקלייה של חומרי הגלם (כמו אגוזים או שומשום), ממשיכה עם הוספת פינוקים, ערבוב, תיבול, העברה לתבנית, אפייה וחיתוך. זה כל הסיפור. כל אחד ואחת יכולים להכין חטיפי אנרגיה בריאים וטעימים בבית בעזרת המתכונים שמופיעים כאן. 

מתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

חטיף האנרגיה שלי

החומרים:
(ל־16־20 ריבועים קטנים)
1/4 2 כוסות שיבולת שועל
1/2 כוס פצפוצי אורז
1/2 כוס שקדים, שלמים או חצויים
1/4 כוס פיסטוקים
1/2 כוס אגוזי פקאן
1/2 כוס אגוזי קשיו
50 גרם חמאה או מחמאה
1 כף טחינה
2־3 כפות מים
3/4 כוס (200 מ"ל) דבש או סילאן
1/4 כוס (50 גרם) סוכר חום מסוג דמררה
1 כפית תמצית וניל
קורט מלח
1/4 כפית זנגביל
1/2 כפית קינמון
1/2 כוס חמוציות
1/2 כוס צימוקים

אופן ההכנה:
1. בתבנית תנור קולים קלות את שיבולת השועל ופצפוצי האורז במשך 3־5 דקות. בתבנית נפרדת שמים את השקדים ואת כל סוגי האגוזים וקולים אותם כ־7־10 דקות בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות. מעבירים הכל לקערה גדולה.
2. בקלחת שמים את החמאה, הטחינה, המים, הדבש או הסילאן, הסוכר, תמצית הווניל, המלח, הזנגביל והקינמון. מחממים מעל להבה בינונית־גבוהה במשך מספר דקות עד שהחמאה נמסה. מחממים תוך ערבוב שתי דקות נוספות, מכבים את הלהבה ויוצקים לקערת שיבולת השועל, השקדים והאגוזים. מערבבים לעיסה אחידה. מוסיפים לקערה את החמוציות והצימוקים ומערבבים.
3. מרפדים תבנית תנור בנייר אפייה ומברישים קלות בשמן או בתרסיס שמן. מחממים את התנור לחום של 160־170 מעלות. מעבירים את העיסה לתבנית, משטחים ומהדקים היטב בכפות ידיים רטובות, עד לקבלת שכבה אחידה. אופים 15־20 דקות או עד הזהבה קלה. העיסה צריכה להיות רכה וקצת גמישה כשנוגעים בה. מוציאים מהתנור.
4. מניחים את התערובת עם נייר האפייה על רשת ומצננים כשעה. מעבירים למשטח עבודה וחותכים בעזרת סכין משוננת ריבועים קטנים או בינוניים. מעבירים לכלי בעל סגירה הרמטית.