השלום בסכנה בצל ההפיכה הצבאית: דובר משרד החוץ האמריקאי נד פרייס אמר הערב (שני) בתדרוך לכתבים כי "יש לשקול מחדש את המאמצים לנרמול היחסים בין ישראל וסודן בעקבות האירועים האחרונים". 

הוא אף ציין כי ארה"ב לא עמדה בקשר עם ראש הממשלה המודח חמדוק מאז ההשתלטות הצבאית, והוסיף: "ארה"ב מוכנה לנקוט בכל האמצעים ההולמים כדי להביא לדין את אלו שעשויים לנסות לנטרל את רצונו של העם הסודנים". בתוך כך, מוקדם יותר דווח כי ארה"ב עוצרת כספי סיוע לסודן בסך 700 מיליון דולרים עקב ההפיכה.

מוקדם יותר היום, כוחות צבא לא מזוהים כיתרו את ביתו של ראש ממשלת סודן, עבדאללה חמדוק, כך דווח בתקשורת במדינה. בהמשך, עלו דיווחים לפיהם הועבר חמדוק אל מקום לא ידוע, זאת לאחר שסירב לתמוך בנסיון ההפיכה. עוד דווח כי כוחות צבאיים פשטו על ביתו של יועץ התקשורת של חמדוק ועצרו גם אותו, וכן ארבעה שרי ממשלה נוספים.

לפי הדיווחים במדינה, רוב חברי הממשלה של סודן ומרבית מנהיגי המפלגה התומכת בשלטון נעצרו בחרטום, כך לפי עדי ראייה. בין היתר, נעצרו פייסל מוחמד סלאיח, שר לשעבר ויועץ לראש הממשלה, ומוחמד אל-פאקי סולימאן, בכיר במועצה הריבונית של סודן. 

בתוך כך, משרד המידע במדינה מסר כי 12 מפגינים, שניסו להיאבק בנסיון ההפיכה, נפגעו באירוע ירי בחרטום. עוד קודם לכן דווח כי עשרות אלפי מפגינים יצאו לרחובות בנסיון להדוף את נסיון ההפיכה. 

בהמשך, ראש מועצת השלטון הזמנית בסודן, הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן, הודיע על מצב חירום ברחבי המדינה ועל פירוקה של הממשלה. בורהאן הצהיר כי "אף צד או ישות לא יטילו על סודן צוואה", והוסיף כי יוקם פרלמנט חדש וצעיר במדינה. לדבריו, מועצת השלטון הזמנית תיצור סביבה מתאימה לקיום בחירות, שייערכו ביולי 2023.