מינהל התרופות והמזון האמריקאי (ה-FDA) הצביעו הערב (שלישי) בעד אישור חיסון ילדים בגילי 11-5 בחיסון של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. מתוך 18 חברי הוועדה, 17 הצביעו עד ההחלטה בעוד חבר אחד נמנע מהצבעה. 

עם זאת, ההחלטה הסופית בנוגע לחיסונים בארצות הברית היא של המרכז לבקרת מחלות (CDC) שיתכנס באמצע השבוע הבא, וההערכות הן כי החיסונים יחלו לקראת יום חמישי.

באשר לשאלה כיצד ישכנעו הורים לחסן את ילדיהם בישראל, ציינה  ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, כי היא "בטוחה שיהיה קמפיין מלווה. אני חושבת שעיקר כובד המשקל צריך להיות על ההסברה של היעילות והבטיחות של החיסון. אבל צריך לזכור שגם כשדיברנו על חיסוני בני הנוער 12־15 הייתה היענות יותר נמוכה מ־50% בהתחלה. חלק התלבטו ובסוף אנחנו עם כיסוי של 60% ומעלה באוכלוסייה הזאת". היא הוסיפה כי "הדגש הוא להבין שאנחנו לוקחים חיסון כדי למנוע תחלואה. המחלה עוד פה גם אם הגל יורד, כי במקומות אחרים בעולם הגלים עולים".

בישראל הדעות חלוקות בסוגיה בקרב הורים. דליה סוויסה מבאר שבע, אם לילדה בת 10 וילד בן 8, אמרה: "אני מתכוונת לחסן את הילדים, צריך לסמוך על המומחים. אין לי שום ספק שההחלטה שאנשי הבריאות בארץ יקבלו תסתמך על נתונים שנבדקו בצורה מעמיקה. כמו שאנחנו מחסנים את הילדים שלנו נגד שפעת ומחלות נוספות, לא אמורה להיות שום בעיה לחסן אותם גם נגד קורונה. אני מצפה שגם הורים אחרים ייקחו אחריות ויחסנו את הילדים שלהם ברגע שתהיה החלטה בעניין של משרד הבריאות, מפני שילדים לא מחוסנים מסכנים לא רק את עצמם אלא גם את מי שנמצא בסביבתם".

גם משה, אבא לילד בן 8 מחולון, מתכוון לחסן את בנו: "למרות החששות, אין לי ספק שאחסן את הבן שלי. יש מאמץ משותף לנצח את המגיפה וניתן כתף כל המשפחה". לעומתו, הדר, אמא לילד בן 6 מרחובות, ציינה: "אחכה מעט לראות מה קורה ואז נחליט אם החיסון אכן הוא הפתרון. יש חששות כשזה הילד שלך".

דוד, אב לילדה בת 9 מרמת גן, אף יותר נחרץ: "הרבה מאוד מומחים אומרים שזו מחלה של מבוגרים, וילדים בקושי נדבקים. ואם הם כבר נדבקים, מרביתם לא מרגישים את זה. למה צריך לדחוף להם עוד זריקות עם חומרים שעלולים עוד להזיק להם. בשלב הזה אני מתנגד לעניין. רק אחר שיעבור זמן, יחסנו כמות גדולה של ילדים ונראה שזה באמת בטוח, אני אסכים שיחסנו גם את הבן שלי. עד אז, אין מצב שהוא יתחסן".  

כזכור, בספטמבר הודיעו פייזר ו-Biontech כי הניסוי בחיסון לקורונה בקרב ילדים בני 11-5, הראה תוצאות חיוביות. על פי הדיווח של החברה, החיסון התגלה כבטוח והראה כי גופם של הילדים מייצר נוגדנים לנגיף ברמה מספקת.

על פי הדיווח, גופם של הילדים הגיב למנה בסך 10 מיקרוגרם של החיסון בדומה לאופן בו גוף של בני 16 עד 25 מגיב למנה בת 30 מיקרוגרם. בהמשך השנה צפויה פייזר לערוך ניסוי בחיסון ילדים בני חמש ומטה. מנכ"ל החברה, אלברט בורלא, צייץ כי מדובר בחדשות מרגשות עבור משפחות.